plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۳۲۰۴۹
توسط دانشمندان چینی انجام شد

اتصال کامپیوتر به مغز میمون برای اولین بار در جهان

حیوان کنترل بازوی مکانیکی را به دست آورد
دانشمندان چینی یک رابط تهاجمی مغز و کامپیوتر را به مغز یک میمون متصل کرده‌اند که دریافت سیگنال‌ها را بدون کرانیوتومی ممکن می‌سازد.
عکس آرشیوی ست
عکس آرشیوی ست
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، دانشمندان دانشگاه نانکای چین با موفقیت یک آزمایش مداخله ای را برای اتصال یک رابط تهاجمی مغز و کامپیوتر به مغز یک پستاندار غیرانسان به پایان رساندند.

دانشمندان حسگرهای تهاجمی را به دیواره رگ های مغز میمون متصل کردند که دریافت سیگنال ها را بدون انجام کرانیوتومی ممکن می ساخت. به لطف داده های دریافتی و شناسایی آنها، حیوان کنترل بازوی مکانیکی را به دست آورد.

دانشمندان توضیح دادند که حسگرهای تهاجمی (الکتروانسفالوگرافی) از ورید ژوگولار عبور کرده، وارد سینوس ساژیتال (اتصالات وریدی بین صفحات قشر سخت مغز) شده و به ناحیه مغز قشر حرکتی میمون می رسند.

این نشریه می‌گوید: "فناوری رابط مغز و رایانه می‌تواند سیگنال‌های حسگرهای تهاجمی را به دستورالعمل‌های کنترلی تبدیل کند، در نتیجه به بیماران مبتلا به اختلال عملکرد حرکتی (مانند سکته مغزی، سرمازدگی و غیره) کمک می‌کند تا با دستگاه‌های خارجی تعامل داشته باشند و کیفیت زندگی را بهبود بخشند.

به گفته پروفسور دوان فنگ که تیم او این آزمایش را رهبری کرد، نتایج چنین مطالعاتی رابط مداخله ای مغز و کامپیوتر را از تحقیقات آزمایشگاهی به کاربردهای بالینی ارتقاء داده است.اسپوتنیک 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما