plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۲۰۲۵

دستیار ارشد بایدن در ریاض با محمد بن سلمان گفتگو کرد

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی گفته بود این رژیم امیدوار است در سفر سالیوان به عربستان سعودی پیشرفتی در تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض حاصل شود.
دستیار ارشد بایدن در ریاض با محمد بن سلمان گفتگو کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در سفری به عربستان سعودی با محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی، دیدار و درباره روند صلح در یمن گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سالیوان در این دیدار، مذاکرات برای تثبیت آتش‌بس ۱۵ ماهه در یمن را که «پیشرفتی قابل توجه» داشته است، مورد ارزیابی قرار داد.

این مقام آمریکایی همچنین با مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی و مشاور امنیت ملی هند دیدار داشت؛ دیداری که هدف از آن دستیابی به چشم‌اندازی مشترک در مورد خاورمیانه امن‌تر و مرفه عنوان شده که با هند و جهان در ارتباط است.

اکسیوس در آستانه سفر سالیوان به ریاض نوشته بود او با دستور کار احداث یک پروژه ریلی عظیم به عربستان می‌رود. این پروژه ریلی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، عربستان و دیگر کشورهای متحد آمریکا در منطقه را به یکدیگر متصل و ارتباط میان بنادر آنها با هند را برقرار می‌کند.

سفر سالیوان پس از یک دوره پرتنش انجام شد که روابط ایالات متحده و عربستان به دلیل کاهش تولید نفت توسط گروه موسوم به اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و اختلافات بر سر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشینگتن‌پست در سال 2018 آسیب دیده است.

یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه گفته بود که این رژیم امیدوار است در سفر سالیوان به عربستان سعودی پیشرفتی در تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط تل‌آویو با ریاض حاصل شود. اما در بیانیه کاخ سفید هیچ اشاره‌ای به رژیم صهیونیستی نشده است.

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما