plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۲۰۲۴
پدرخوانده هوش مصنوعی هشدار داد

پیشرفت هوش مصنوعی می تواند به پایان تمدن ظرف 20 سال منجر شود

هوش مصنوعی در 5 تا 20 سال آینده بر ذهن انسان غلبه خواهد کرد
دانشمند بریتانیایی-کانادایی اعلام کرد که پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی می تواند به پایان تمدن ظرف 20 سال منجر شود. پدرخوانده هوش مصنوعی همچنین گفته است که تا حدودی از زندگی خود پشیمان است، اما با این واقعیت که "اگر من این کار را نمی کردم، شخص دیگری انجام می داد" خود را آرام می کند.
پیشرفت هوش مصنوعی می تواند به پایان تمدن ظرف 20 سال منجر شود
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، "جفری هینتون"، دانشمند بریتانیایی-کانادایی، که در خط مقدم توسعه هوش مصنوعی بود، در پاسخ به پرسشی در مورد آنکه چقدر طول می کشد تا هوش مصنوعی بر ذهن انسان غلبه کند، گفت که هوش مصنوعی در 5 تا 20 سال آینده بر ذهن انسان غلبه خواهد کرد.

پیش از این مشخص شد که "جفری هینتون" گوگل را ترک کرد، جایی که بیش از 10 سال در آنجا کار کرد و در حال توسعه الگوریتم های یادگیری ماشینی برای هشدار دادن به مردم در مورد خطرات احتمالی فناوری بود.

هینتون و دو تن از دانشجویانش در دانشگاه تورنتو در سال 2012 یک شبکه عصبی اختراع کردند که می تواند هزاران عکس را برای شناسایی اشیایی مانند گل ها، سگ ها و ماشین ها تجزیه و تحلیل کند. گوگل 44 میلیون دلار برای تصاحب شرکتی که توسط هینتون تأسیس شده بود هزینه کرد. و شبکه عصبی توسعه یافته به یکی از پایه های فکری برای فناوری های مدرن مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT تبدیل شده است.

پدرخوانده هوش مصنوعی گفته است که تا حدودی از زندگی خود پشیمان است، اما با این واقعیت که "اگر من این کار را نمی کردم، شخص دیگری انجام می داد" خود را آرام می کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما