plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
کد مطلب : ۳۱۹۹۵

صعود تاریخی دختران هاکی روی یخ ایران به فینال قهرمانی آسیا

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در ادامه نمایش فوق‌العاده خود، از سد سنگاپور هم گذشت و در اولین حضور خود فینالیست شد. شیرزنان ایران امروز یکشنیه در دیدار پایانی و فینال به مصاف میزبان رقابت‌ها، تایلند می‌روند.
صعود تاریخی دختران هاکی روی یخ ایران به فینال قهرمانی آسیا
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، دیدار حساس دختران هاکی ایران در مقابل سنگاپور در ست اول، دوم و سوم با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا در مجموع تیم ملی دختران هاکی روی یخ کشورمان با نتیجه 3 بر صفر پیروز از میدان با اقتدار تاریخ ساز شوند.

در چند سال اخیر با سرمایه گذاری صورت گرفته روی هاکی روی یخ و راه اندازی پیست‌های مجهز این رشته در ایران، تیم ملی در بخش دختران هم تشکیل شد و بعد از چند تورنمنت بین‌المللی، از چند روز قبل برای نخستین بار دختران ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به میدان رفتند.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی و آرزو ایزدی نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند. با اینکه در اولین حضور انتظار چندانی از دختران هاکی روی یخ ایران نمی‌رفت، اما نمایش بی‌نظیر و فوق‌العاده ملی‌پوشان در روزهای اخیر نه تنها علاقه‌مندان به این رشته در ایران، بلکه آسیا را شگفت‌زده کرد.

شیرزنان ایرانی پس از شکست تیم‌های هند، کویت و قرقیزستان در مرحله مقدمانی و غلبه بر تیم امارات در مرحله حذفی به دیدار نیمه نهایی و جدال با سنگاپور راه پیدا کردند و عصر روز شنبه برابر این تیم باسابقه برای رسیدن به فینال قرار گرفتند تا ماجراجویی خود را ادامه دهند.

این دیدار در ست اول، دوم و سوم با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا در مجموع تیم ملی دختران هاکی روی یخ کشورمان با نتیجه 3 بر صفر پیروز از میدان خارج شوند.

ملی پوشان هاکی روی یخ ایران که فقط سه سال از فعالیتشان در این رشته به واسطه افتتاح پیست المپیک سایز ایرانمال می‌گذرد و برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافته‌اند، امروز یکشنیه در دیدار پایانی و فینال به مصاف میزبان رقابت‌ها، تایلند می‌روند تا شگفتی‌سازی خود را در قاره کهن تکمیل کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما