plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۱۸۴۷

اجرای پروژه مشترک ایران و فائو در ۴ استان کشور با هدف پایداری تولید در دیمزارها

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در چهار استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل، همدان و کردستان اجرا می‌شود.
اجرای پروژه مشترک ایران و فائو در ۴ استان کشور با هدف پایداری تولید در دیمزارها
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی در حاشیه‌ اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این همایش با مساعدت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو در راستای افزایش بهره‌وری و بالفعل‌سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری با هدف افزایش و پایداری تولید در دیمزارهای کشور در چهار استان آذربایجان‌شرقی، اردبیل، همدان و کردستان در حال اجرا است.

عزیر‌کریمی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها در سال جاری بیان کرد: با وجود کاهش بارندگی‌ها، برای دستیابی به پایداری تولید می‌توان با استفاده از ارقام جدید و یافته‌های محققان داخلی و بین‌المللی سهم تولید را افزایش داد.

وی رعایت نشدن تناوب در دیمزارها را از مشکلات اساسی تولید در کشور دانست و گفت: اولویت دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی استفاده از آب باران به عنوان آب سبز و بهبود معیشت کشاورزان است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی خاطرنشان کرد: در کشاورزی دیم باید سهم علوفه، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان دارویی در تناوب با غلات افزایش یابد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما