plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۱۷۹۸

انفجارهای شدید؛ حمله هوایی به کی‌یف

دو روز پس از اولین تماس تلفنی رئیس جمهوری چین با ولودیمیر زلنسکی برای ایجاد صلح میان اوکراین و روسیه، منابع خبری گزارش دادند کی‌یف پایتخت اوکراین بامداد جمعه هدف انفجارهای شدید ناشی از حملات هوایی قرار گرفت.
انفجارهای شدید؛ حمله هوایی به کی‌یف
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری اینترفکس، پایتخت اوکراین بامداد امروز (جمعه) از انفجارهای شدید لرزید و آژیرهای حمله هوایی در سراسر این کشور به صدا در آمده است.

هنوز هیچ جزئیاتی در مورد آنچه در کی‌یف رخ داده است و یا از تلفات و خسارات احتمالی در دست نیست.

اداره نظامی شهر کی‌یف گفت که واحدهای ضد هوایی در حال عملیات هستند. همچنین گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که شهرهایی از مرکز اوکراین تا منطقه میکولایف جنوبی مورد انفجار قرار گرفته‌اند.

بنا به اعلام اینترفکس، انفجارها بعد از نیمه شب (جمعه) در دنیپرو، کرمنچوک و پولتاوا در مرکز اوکراین و میکولایف در جنوب گزارش شده است.

گفتنی است تشدید حملات هوایی ارتش روسیه به پایتخت اوکراین در حالی است که ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنجشنبه پس از نخستین تماس تلفنی با همتای چینی خود از زمان آغاز جنگ در کشورش، نسبت به تاثیر نقش آفرینی و نفوذ پکن بر مسکو برای کمک به پایان دادن به جنگ ابراز امیدواری کرده است.

 رئیس جمهوری اوکراین در ادامه خاطرنشان کرد که بخش مهمی از این گفت‌وگو در خصوص راه‌های بازگرداندن صلح عادلانه بود.

وی همچنین از ارائه فرمول صلح اوکراین و نکات خاص آن به شی خبر داد و اضافه کرد که در این گفت‌وگو قرار شد ارتباطات با چین ادامه پیدا کند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین روز چهارشنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود یادآوری که کشورش به تلاش برای برگزاری مذاکرات صلح و پایان دادن جنگ اوکراین ادامه خواهد داد و برای این منظور نماینده ویژه خود را به اوکراین می فرستد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما