plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۱۷۹۴

دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در بیروت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. لبنانی ها بر این باورند که پس از توافق احیای روابط ایران و عربستان، اکنون موانع برای انتخاب رئیس جمهور لبنان به سرعت در حال برطرف شدن است.
دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در بیروت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از سفر به مسقط و رایزنی با مقامات عمانی، در رأس هیأتی در بیروت حضور داشت، ظهر دیروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت ماه با «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این نیز با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار و در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان همچنین دیدارهایی با سران گروههای لبنانی و فلسطینی در بیروت داشت.

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی با بیان اینکه جز خیر برای لبنان نمی‌خواهیم، گفت: همه جهات لبنانی را به تسریع در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل روند سیاسی در این کشور تشویق می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروههای لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.

  وزیر امور خارجه شامگاه چهارشنبه در صدر هیأتی عالی‌رتبه سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات لبنان قرار گرفت.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما