plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۱۷۹
نِیما توقیف شد

توقیف نفتکش روسی "نِیما" در تنگه کرچ

مسیر عبور کشتی های اوکراینی را مسدود کرده بود
اوکراین علی رغم مخالفتهای روسیه از بین المللی شدن موضوع تردد کشتی ها در دریای سیاه، بارها اعلام کرده است اعزام کشتی‎هایش به تنگه کرچ در دریای سیاه را صرف نظر از اینکه روس‎ها از این اقدام رضایت داشته باشند یا نه انجام می دهد. سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد امروز یک نفتکش روسی را در بندرگاه ایزمائیل به اتهام مشارکت در حادثه تنگه کرچ در ماه نوامبر گذشته و علی رغم تغییر نام آن، شناسایی و توقیف کرده است.
توقیف نفتکش روسی "نِیما" در تنگه کرچ
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت اوکراین امروز پنجشنبه خبر داد که نقتکش روسی "نِیما" که گویا در مسدود کردن مسیر عبور کشتی های اوکراینی واقع در تنگه کرچ نقش داشته، را توقیف کرده است.
سرویس امنیت دریایی اوکراین مشترکا با دادستانی نظامی، این کشتی نفتکش روسی را پیش از ظهر امروز پنجشنبه با توجه به اینکه مانع از عبور کشتی نظامی اوکراین در تنگه کرچ شده بود را توقیف کردند.
همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، سرویس امنیتی اوکراین این نفتکش روسی را در بندرگاه ایزمائیل به اتهام مشارکت در حادثه تنگه کرچ در ماه نوامبر توقیف کرده است. سرویس امنیتی اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نفتکش روسی به نام نِیما را که پیشتر راه ناو‌های اوکراین در تنگه کرچ را بند آورده بود، توقیف کردند زیرا این نفتکش با نام مستعار «نیکا اسپریت» وارد آب‌های اوکراین شده بود تا «بر دست داشتن خود در حوادث ماه نوامبر سرپوش بگذارد»، اما مقام‌های نظامی با استناد به شماره سریال ثبت‌شده در سازمان بین‌المللی دریانوردی، توانستند آن را شناسایی و توقیف کنند.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما