plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
کد مطلب : ۳۱۷۸۸
همزمان با انتشار نتایج رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کل کشور مشخص شد

کسب رتبۀ 6 استانی و رتبۀ 94 کشوری ایصال نیوز در پنجمین دورۀ رتبه بندی پایگاه‌های خبری

ارزیابی هزار و 783 پایگاه خبری در دو کمیتۀ کارشناسی و داوری نهایی
بر اساس نتایج اعلام شده توسط کمیته کارشناسی و داوری پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، آژانس خبری ایصال نیوز، با کسب امتیاز 49.9، موفق به کسب رتبۀ 6 استانی استان اصفهان و رتبۀ 94 کشوری در این دوره از ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری فعال سراسر کشور شد.
کسب رتبۀ 6 استانی و رتبۀ 94 کشوری ایصال نیوز در پنجمین دورۀ رتبه بندی پایگاه‌های خبری
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، نتایج رتبه‌بندی دور پنجم را منتشر کرد. 

این کمیته در اطلاعیۀ اعلام نتایج تأکید کرده است که رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به‌منظور ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای و تشخیص جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و با هدف ارتقای سطح کیفی رسانه‌های کشور انجام شده‌ است‌ و نتایج رتبه‌بندی، حاصل ارزیابی دقیق و راستی آزمایی مستندات مربوط به خوداظهاری پایگاه‌های خبری در دو کمیته کارشناسی و داوری نهایی می باشد.

همچنین دامنه زمانی ارزیابی پایگاه‌های خبری در بازۀ زمانی مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ بوده است.

بر اساس نتایج اعلام شده توسط کمیته کارشناسی و داوری پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، آژانس خبری ایصال نیوز، با کسب امتیاز 49.9، موفق به کسب رتبۀ 6 استانی در استان اصفهان و رتبۀ 94 کشوری در این دوره از ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری فعال در سراسر کشور شده است. همچنین بر اساس نتایج مذکور، این رسانۀ خبری موفق به کسب رتبۀ 1 در شهرستان نجف آباد استان اصفهان شده است.    

البته لازم به ذکر است که بر اساس اعلام کمیتۀ رتبه بندی، به امتیاز پایگاه‌های خبری 1-غیر سراسری، 2-اختصاصی (تک‌زمینه‌ای) به‌غیر از ورزشی و اقتصادی و نیز 3-پایگاه‌های خبری غیر فارسی‌ زبان، ۱۰ درصد افزوده خواهد شد.

پروانۀ انتشار پایگاه خبری ایصال نیوز، در تاریخ 14 / 08 / 1397 به شمارۀ ثبت 83415 از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است و در حال حاضر این رسانه بین المللی مجهز به یکی از پیشترفته ترین نرم افزارهای جامع خبری ایران یعنی نرم افزار جامع استودیو خبر، به زبان های «فارسی»، «انگلیسی» و «عربی»، مشغول فعالیت رسانه ای و خبری است. 

مصطفی امینی، روزنامه نگار، تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل و صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری ایصال نیوز که خود دانش آموختۀ روزنامه نگاری و جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی است، به رغم نگاه غالب در جهان خبر، معتقد است حوزۀ فعالیت رسانۀ خبری عمومی، عرصه ای نیست که آراء و عقاید شخصی به جهت گیریهای رسانه ای جناحی افراطی بیانجامد و افکار عمومی را از طریق تسخیر ذهن، در خدمت اهداف فرد یا افراد خاصی قرار دهد. بر این اساس امینی ادعا دارد که تلاش کرده است، ایصال نیوز بستری برای نشر آراء و عقاید متکثر و حتی متضاد باشد تا مخاطب آگاه و فعال، بهترین را تشخیص دهد، انتخاب کند و در تکامل آراء و عقاید مشارکت کرده، موثر باشد.

همچنین در بیانیۀ تأسیس ایصال نیوز آمده است؛ ایصال نیوز، پویشی ست حرفه ای و مستقل که تلاش دارد با ارائه، تحلیل و تفسیر آخرین اخبار ایران و جهان در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی در راستای اهداف ترسیم شدۀ اطلاع رسانی، تعالی خدمات عمومی، ترویج آئین گفت و گو و تقریب آراء و نظرات، فعالیت رسانه ای و خبری خود را با مشارکت مخاطبان فعال و آگاه دنبال کند.

در طرح توسعۀ ایصال نیوز، ایجاد شبکۀ روزنامه نگاران ایصال و تأسیس دفاتر مطبوعاتی در مراکز استانهای کشور قرار دارد تا ایصال نیوز به تدریج و در سالهای آتی به یک خبرگزاری خبری-تحلیلی بین المللی تبدیل شود.

در ترکیب کمیته داوری دور پنجم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، آقایان بیژن مقدم، محمدصادق عرب، حبیب‌الله عباسی، محمد کریمی و محمد لسانی حضور داشتند و بر اساس نتایج منتشر شده، «ایصال نیوز» توانست با کسب رتبۀ 1 در مقیاس شهرستان نجف آباد، رتبۀ 6 در سطح استان اصفهان و رتبۀ 94 در سطح کشور و در رقابتی دشوار میان هزار و 783 پایگاه خبری، برگ زرّینی دیگر در لوح افتخارات این رسانۀ خبری نوپا و مستقل، ثبت نماید. 

سرویس فارسی زبان ایصال

👇👇👇



سرویس انگلیسی زبان ایصال

👇👇👇




سرویس عربی ایصال

👇👇👇




انتهای پیام/*
۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما