تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
نتیجه تحقیق گروهی از دانشمندان در آمریکا

مصرف حشرات به عنوان خوراکی برای سلامتی انسان مفید است

پرورش حشرات برای مصرف، رو به گسترش است
نتیجه تحقیق گروهی از دانشمندان در آمریکا نشان می‌دهد که مصرف حشرات به عنوان خوراکی برای سلامتی انسان مفید است.
مصرف حشرات به عنوان خوراکی برای سلامتی انسان مفید است
به گزارش سرویس علم و فناوری ایصال نیوز، محققان در دانشگاه ایالتی کولورادو در ایالات متحده بر این باور هستند که پوست حشرات و چربی‌های سالم آنها باعث می‌شود تا سطح میکروبیوتای سالم در روده انسان بالا برود. به گفته آنها حشرات همچنین منبعی قوی از نظر سطح پروتئین و مواد مغذی هستند.

تیفانی ویر، از پژوهشگرانی که درباره مصرف حشرات توسط انسان تحقیق کرده است تاکید می‌کند که این جانواران بخشی از رژیم غذایی سنتی در بخش‌هایی از جهان هستند و حالا توجه به آنها به عنوان منبعی سالم از نظر پروتئین حیوانی سازگار با محیط زیست افزایش یافته است.

در تحقیق دانشمندان در دانشگاه ایالتی کولورادو به بخشی از پژوهشی دیگر که پیش از این منتشر شده بود اشاره شده که براساس آن تخمین زده شده است حشرات بخشی از رژیم غذایی سه هزار گروه قومی  در ۱۳۰ کشور جهان هستند.

این در حالی است که پرورش حشرات برای مصرف آنها به عنوان منبع تغذیه رو به گسترش است. نیاز کم به آب، خاک و مواد مغذی از جمله دلایل افزایش محبوبیت حشرات به عنوان یکی از منابع خوراک انسان است.

از سوی دیگر پرورش حشرات در مقایسه با دیگر منابع غذایی بشر با تولید گازهای گلخانه‌ای کمتری همراه است و به این ترتیب مصرف حشرات یکی از منابع تغذیه سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود.

نتیجه پژوهش دانشمندان درباره مصرف حشرات به عنوان خوراک انسان در نشریه علمی «نیچر فود» منتشر شده است.یو رو نیوز