plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۳۱۶۶۶

رایزنی فرمانده پشتیبانی سریع سودان و مقام نظامی آمریکایی

«محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع معروف به «حمیدتی» بامداد یکشنبه از رایزنی با فرمانده نظامی آمریکا در آفریقا در خصوص بحران جاری کشورش خبر داده است.
رایزنی فرمانده پشتیبانی سریع سودان و مقام نظامی آمریکایی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از شبکه الجزیره، حمیدتی در این باره افزود: به فرمانده آمریکایی در آفریقا تأکید کردم که ما به آتش بس اعلام شده و توقف درگیری متعهد بودیم.

وی افزود: به این مقام آمریکایی گفتم که ما از تلاش واشنگتن برای خارج کردن اتباع خود از سودان حمایت می کنیم.

فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع اضافه کرد: امروز یک گفت وگوی شفاف و صریحی را فرمانده نظامی آمریکا در آفریقا درخصوص بحران سودان داشتم.

حمیدتی پیشتر نیز اعلام کرد که این گروه خود را متعهد به آتش‌بس کامل می داند و به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه احترام کامل می گذارد.

وی گفت که با وزیر امور خارجه فرانسه در مورد مسائل ضروری سودان به توافق رسیده است که – به گفته وی - تأثیر مستقیمی بر وضعیت کلی این کشور خواهد داشت.

از سوی دیگر فرمانده دوم نیروهای پشتیبانی سریع به الجزیره گفت که حمیدتی خود عملیات را اداره می کند و با بیشتر رهبران جهان نیز ارتباط دارد.

وی همچنین گفت که ما به آتش بس متعهد هستیم اما طرف دیگر از تانک و هواپیما علیه ما استفاده می‌کند.

سودان از شنبه هفته گذشته (۲۶ فروردین ماه) صحنه درگیری و خشونت سنگین میان نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور است.

عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و "محمد حمدان دقلو" (حمیدتی) هر یک، روز شنبه همدیگر را متهم کردند که نیروهای دو طرف در جنوب خارطوم؛ پایتخت در نزدیکی شهرک ورزشی به دیگری حمله کرده است.

با وجود توافق آتش بس در تعطیلات عید فطر، صدای گلوله ها در خارطوم در جریان درگیری های متناوب شنیده می شود و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش متهم می کنند.

در این پیوند، شبکه الجزیره روز شنبه نیز گزارش داد که انفجارهای پی در پی در «حله حمد» و «خوجلی» در شمال کاخ ریاست جمهوری در حال شنیده شدن است و جنگده ها در آسمان خارطوم به پرواز درآمده اند.

به گزارش الجزیره، در پی ادامه درگیری های خونین و وخامت اوضاع امنیتی در خارطوم، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، عربستان و چند کشور دیگر از شروع عملیات انتقال دیپلمات ها و اتباع خود از سودان خبر دادند.  

سازمان جهانی بهداشت نیز آخرین آمار کشته‌های درگیری‌های مسلحانه و خشونت آمیز سودان را ۴۱۳ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما