plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۳۱۶۴۳
در خطبه های نماز جمعه تهران

حجة الاسلام صدیقی: مسئله خودرو در اختیار دولت است چرا این مسئله حل نمی‌شود

باید پول ملی بار دیگر دارای ارزش شود
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه به رغم اعتمادی که به رییس جمهور جهادی دارم ولی عرض می‌کنم که مسئله خودرو در اختیار دولت است چرا این مسئله حل نمی‌شود و همچنان سبب آزار مردم است، تصریح کرد: همچنین ثبات قیمت‌ها جزء توقعات و درخواست مردمی است که در همه جا از دولت حمایت کردند و دولت مدیون این استقامت و حمایت مردم است.
حجة الاسلام صدیقی: مسئله خودرو در اختیار دولت است چرا این مسئله حل نمی‌شود
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به شعار سال که تولید و مهار تورم است، یادآور شد: همه قوا، نیرو‌های مسلح و همه آن‌هایی که ایمان و اعتقاد به انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهدا دارند باید برای تحقق این شعار همت کند و هر فردی در حد امکانات قانونی و سخت افزاری برای این مهم بکوشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دولت‌ها مردم را در اقتصاد شرکت ندادند، تاکید کرد: شرکت‌های دولتی عرصه را بر مردم تنگ کردند و پس از ۴۴ سال رهبر معظم انقلاب خطر را چندسال است که احساس کرده و تاکید کردند که مسئله اقتصاد اولویت دارد و بر فرهنگ هم اثر دارد. خداوند هم در قرآن اول اقتصاد و بعد امنیت را در اولویت قرار می‌دهد یعنی اقتصاد امنیت را هم تضمین می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌هایی که گاهی درکشور آغاز می‌شود و به سرانجام نمی‌رسد، یادآور شد: طرح‌های نیمه تمام هم معلول عدم پیگیری‌ها بوده که با تغییر مدیر از ادامه کار خارج می‌شود و رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود در حرم رضوی به آن اشاره فرمودند.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: به رغم اعتمادی که به رییس جمهور جهادی دارم، ولی عرض می‌کنم که مسئله خودرو در اختیار دولت است چرا این مسئله حل نمی‌شود و همچنان سبب آزار مردم است. همچنین ثبات قیمت‌ها جزء توقعات و درخواست مردمی است که در همه جا از دولت حمایت کردند و دولت مدیون این استقامت و حمایت مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: باید قیمت ارزاق عمومی مانند گوشت و نان و خودرو در حد قابل قبول برای مردم باشد و پول ملی بار دیگر دارای ارزش شود.

وی با اشاره به موضوع تغییر اوضاع جهانی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی، پدیده جدیدی تاریخ را تکان داد و به تدریج شرایط به نفع انقلاب نوپا رقم خورد. زمانی آمریکا به عنوان قدرت مسلط و کدخدای جهان در سرنوشت هر کشوری خود را دخیل می‌دید و با هر دستوری جهان سوم در اختیار داشت. ولی امروز آمریکا گرفتار ناامنی، دوقطبی، کسری بودجه و مشکلات عمیقی است ودولت‌های آن‌ها ضعیف‌تر از قبل بر روی کار می‌آیند. در سیاست خارجی هم مهمترین ابزارش صهیونیست‌ها این غده سرطانی است که این ابزار رو به فروپاشی است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: صهیونیست‌هایی که زمانی همه اعراب در جنگ ۶ روزه شکست دادند، امروز بحرانی‌ترین شرایط را تجربه می‌کنند و اقتدار فلسطینی‌ها و جبهه مقاومت به حدی است که هر روز در کرانه باختری مردم مسلح می‌شوند و هر روز عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند. 

آیت الله صدیقی ادامه داد: کارشناسان صهیونیستی اذعان دارند که این رژیم به ۸۰ سال از عمر خود نخواهد رسید و رهبر معظم انقلاب هم اشاره فرمودند که صهیونیست‌ها زودتر ازپیش بینی در حال فروپاشی است.

وی تاکید کرد: آمریکای لاتین روزی حیاط خلوت آمریکا بود، ولی امروز آمریکا هزینه‌هایی که برای سرکار آوردن روسای جمهور مورد دلخواه داشت به نتیجه نرسید و تحریم این رژیم هم علیه جمهوری اسلامی کارساز نشد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: آمریکا تلاش کرد که اعراب را علیه ایران متحد کند، ولی امروز ایران محور منطقه است و در شرق جزء کشور‌هایی است که در سرنوشت منطقه و جهان ایفای نقش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمان که زمینه سازی ظهور فرآهم شده و پرچم اسلام وتوحید روز به روز برافراشته می‌شود، باید فعالیت‌های بین المللی نظام ما بسیار فعال شود و جایگاه خود را در این تحول دست برتر قرار داده و در تراز خون شهید سلیمانی که آمریکا را به زانو در آورد با دیپلماسی نافذ خود حرکت کند.

آیت الله کاظم صدیقی در خطبه اول گفت: در قرآن کریم به تعبیر رفاقت اشاره شده و وقتی فردی رسول اکرم (ص) و خداوند را رفیق خود قرار دهد، خداوند او را هم قافله چهار کاروان می‌کند که آن‌ها همواره مورد انعام خداوند هستند و هیچگاه غضب بر آن‌ها راه ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران انبیاء، صدقین، شهدا و صالحین را چهار کاروان مطرح شده عنوان کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان برای رسیدن به مقام چهار گروه از زیارتنامه‌ها که گنج‌هایی است که ائمه معصومین در اختیار ما قرار دادند، استفاده کنید. این زیارت نامه‌ها و ادعیه‌ها خداشناسی، خودشناسی و امام شناسی و نحوه تعلیم ارتباط پیرو با امام خودش است.

صدیقی تاکید کرد: در هر زیارتنامه به امامان متوسل می‌شویم و شخص امام را خطاب قرار می‌دهیم، ولی در زیارت جامعه کبیره امامان را واسط قرار می‌دهیم و این زیارتنامه‌ها اگر انسان استعداد داشته باشد از عالم فرش به عرش می‌رساند که آنجا انوار عرش خداوند هستند.

وی زیارت جامعه کبیره را دانشگاه خودسازی برای رسیدن به معرفت کامل و تماشای جمال الله عنوان کرد و یادآور شد: در این زیارت می‌گویم خداوندا اگر بالاتر از پیامبر اکرم (ص) وفاطمه زهرا (س) ا سراغ داشتم دامن آن‌ها را می‌گرفتم، ولی اکنون که بالاتر از این‌ها نیستند، از تو می‌خواهم که معرفت این بزرگان را به من عطا کنی.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن و نوشتن سرنوشت است و در این ماه با خالی کردن درون از مادیات از نور معرفت الهی برخوردار می‌شویم. در این صورت خداوند چشمی به بنده می‌دهد که چشم خدابین و امام زمان (عج) بین است.

 انتهای پیام/*
۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما