plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۱۵۷۸

سازمان ملل: جمعیت هند تا اواسط سال 2023 از چین سبقت خواهد گرفت

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه توسط سازمان ملل نشان می دهد هند در مسیر تبدیل شدن به پرجمعیت‌ترین کشور جهان است و در اواسط سال جاری میلادی با 3 میلیون نفر بیشتر، از چین پیشی می گیرد.
سازمان ملل: جمعیت هند تا اواسط سال 2023 از چین سبقت خواهد گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، داده های جمعیت‌شناختی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) «گزارش وضعیت جمعیت جهان، 2023»، جمعیت هند را یک میلیارد و 428 میلیون و 600 هزار نفر در مقابل یک میلیارد و 425 میلیون و 700 هزار نفر برای چین تخمین می زند.

این داده ها نشان می دهد ایالات متحده با جمعیتی حدود 340 میلیون نفر در رتبه سوم قرار دارد. در این گزارش آمده است، داده ها منعکس کننده اطلاعات موجود از فوریه 2023 است.

کارشناسان حوزه جمعیت با استفاده از داده های قبلی سازمان ملل پیش بینی کرده اند که جمعیت هند در این ماه از چین عبور خواهد کرد. اما آخرین گزارش این نهاد، تاریخی برای وقوع این تغییر مشخص نکرده است.

مقامات جمعیت سازمان ملل گفته اند که به دلیل «نامشخص بودن» داده های منتشر شده در هند و چین، امکان تعیین تاریخی برای این تحول جمعیتی وجود ندارد، به خصوص که آخرین سرشماری هند در سال 2011 انجام شد و سرشماری بعدی در سال 2021 به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

اگرچه هند و چین بیش از یک سوم از جمعیت تخمینی 8.045 میلیارد نفری جهان را تشکیل خواهند داد، رشد جمعیت در هر دو کشور بزرگ آسیا کند شده است و این روند در چین با سرعت بسیار بیشتری نسبت به هند قابل مشاهده است.

سال گذشته، جمعیت چین نخستین بار در شش دهه گذشته کاهش یافت؛ چرخشی تاریخی که انتظار می‌رود آغاز دوره طولانی کاهش تعداد شهروندان این کشور با پیامدهای عمیقی برای اقتصاد و جهان باشد.

رشد سالانه جمعیت هند از سال 2011 به طور متوسط 1.2 درصد بوده است، در حالی که بر اساس داده های دولت این رقم در 10 سال منتهی به آن، 1.7 درصد بوده است.

آندریا ووجنار، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در هند در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «یافته‌های نظرسنجی در هند نشان می‌دهد نگرانی‌های جمعیتی به بخش بزرگی از عموم مردم نفوذ کرده است».

وی افزود: «با این حال، نرخ رشد جمعیت نباید باعث اضطراب یا ایجاد هشدار شود. در عوض، اگر از حقوق و انتخاب های فردی حمایت شود، باید آنها را نماد پیشرفت، توسعه و دستیابی به آرزوها دانست.»العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما