plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۱۵۳۴
مدیرعامل سایپا خبر داد

ورود تاکسی‌های برقی الکتریکی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال

«ساینا» وارد ناوگان تاکسیرانی تهران می‌شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تاکسی برقی را با یکی از برندهای خوب به صورت غیرالکتریکال وارد کردیم و برای نوع الکتریکال نیز در حال مذاکره هستیم که فکر می‌کنیم تا پایان سال تعدادی وارد شود.
ورود تاکسی‌های برقی الکتریکی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تا پایان سال
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز از شهر، محمد علی تیموری با تأکید بر اینکه برنامه ما از روز اول کار این بود که روی خودروهای حمل و نقل عمومی تمرکز کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه وسایل حمل و نقل عمومی، منافع بسیاری برای جامعه و شهروندان دارد و عموم مردم از آن بهره می‌برند، برنامه خود را بر تمرکز در این حوزه قرار دادیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: اولین برنامه که اردیبهشت ماه سال قبل آغاز شد تولید ساینا CNG سوز برای تاکسی بود.

وی ادامه داد: در اسفندماه هزار دستگاه ساینا تولید کردیم و برای امسال نیز برنامه تولید ۱۰۰ هزار دستگاه را داریم و باید ببینیم که چه تعداد به ناوگان تاکسی شهر تهران و چه میزان به سایر کاربران اختصاص خواهد یافت.

تیموری، دومین پروژه مشترک با شهرداری را ساخت ون ۱۴ نفره عنوان کرد و افزود: این ون‌ها با ارتفاع یک متر و ۹۲ سانتی‌متر ساخته شده و از ۲ کپسول CNG برخوردار است.

وی همچنین تصریح کرد: این ون‌ها ۳۸۰ تا ۴۰۰ کیلومتر پیمایش شهری دارند و در حال حاضر مراحل تست را می‌گذرانند که امیدواریم با کمک شهرداری در ۶ ماهه دوم طی قرادادی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت افزوده شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به برنامه تولید نیسان لانگ در این گروه، اظهار کرد: طول بار این خودرو سه متر است و به راحتی جایگزین کامیونت می‌شود؛ سوخت آن سی ان جی است و با توجه به اینکه مصرف سوخت کمتری دارد، آلایندگی آن پایین است.

وی در ادامه یادآور شد: نیسان لانگ در گروه آتش‌نشانی با جدیدترین سیستم آماده است. ضمن اینکه یخچال خودروهای یخچال‌دار نیز نصب شده و در حال عرضه است.

تیموری با بیان اینکه این خودرو برای بارهای عمومی به صورت مسقف فلزی و چادری طراحی شده است، گفت: می توانیم نیسان لانگ را که برای بارهای حجیم به کار گرفته می‌شود، به شهرداری تحویل دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وعده این شرکت به شهردار تهران برای تأمین تاکسی برقی تصریح کرد: تاکسی برقی را با یکی از برندهای خوب به صورت غیرالکتریکال وارد کردیم و برای الکتریکال نیز در حال مذاکره هستیم که فکر می‌کنیم تا پایان سال تعدادی از آن وارد شود؛ پیمایش این دستگاه ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر است و شارژ آن در عرض ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد که پیرو بازدیدی که شهردار تهران در سال قبل از سایپا داشت، بر سر تأمین آن توافق کردیم و در حال تبدیل به قرارداد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از خودروهای ما نیز شاهین پلاس است که قوای محرکه آن اصلاح شده و توسط وزیر صمت رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما