plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۳۱۴۴۲

وزیر دفاع آمریکا: موضوع افشای اسناد محرمانه را بسیار جدی می‌گیریم

در پی رسوایی بزرگ افشای اسناد محرمانه دولت ایالات متحده آمریکا، وزیر دفاع این کشور گفت که پنتاگون این موضوع را بسیار جدی گرفته است و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کند.
وزیر دفاع آمریکا: موضوع افشای اسناد محرمانه را بسیار جدی می‌گیریم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که افشای ۱۰۰ سند محرمانه و فوق سری وزارت دفاع و سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) موجب پیچیده شدن روابط واشنگتن با متحدانش شده و آنها از جاسوسی آمریکا از متحدانش خشمگین ساخته و توانایی این کشور را در حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده زیر سوال برده است.

یک مقام اطلاعاتی غربی که این اسناد لو رفته را بررسی کرده، گفت که انتشار این اسناد "دردناک" بوده و ممکن است که "اشتراک اطلاعاتی با آمریکا را محدود کند.

از سوی دیگر، این اسناد می‌تواند به شیوه‌های دیگر به روابط دیپلماتیک واشنگتن آسیب بزند.

نیویورک تایمز نوشت: افشای اسناد محرمانه آشکار کرد که آمریکا نه تنها از روسیه بلکه از متحدانش نیز جاسوسی می‌ کند.

گرچه اف بی آی، سیا، پنتاگون و وزارت دادگستری برای شناسایی عامل نشت این اطلاعات بسیج شده‌اند، با این حال یک مقام ارشد آمریکایی گفت که صدها و شاید هزاران نفر از مقام ‌های کشوری و لشکری به اسناد دسترسی دارند؛ از این رو، شناسایی عامل افشای این اسناد دشوار است.

به گزارش ای بی سی، لوید آستین امروز چهارشنبه در اولین واکنش به افشای اسناد فوق محرمانه پنتاگون و دیگر نهادهای دولت ایالات متحده آمریکا، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تحقیقات وزارت دادگستری در این رابطه هنوز به پایان نرسیده است، من فقط می‌توانم بگویم که ما این مساله را بسیار جدی می‌گیریم و با متحدان و شرکای کاخ سفید این موضوع را به دقت بررسی خواهیم کرد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: هیچ چیز ما را از حفظ امنیت آمریکا باز نخواهد داشت.

آستین از پاسخ صریح به این پرسش که آیا افشای این اسناد فوق محرمانه و انتشار برخی از آنها چند ماه پیش به صورت آنلاین، یک شکست اطلاعاتی است، طفره رفت اما گفت: اسناد فاش شده که پنتاگون از آنها مطلع است مربوط به ۲۸ فوریه تا اول ماه مارس هستند. ما نمی‌دانیم که آیا قبل از این تاریخ، اسناد مذکور در اینترنت وجود داشته است یا خیر.

وی افزود:من مجددا می‌گویم که ما به تحقیقات ادامه خواهیم داد تا همه ابعاد این مساله روشن شود. آمریکا همه چیز را با دقت بررسی خواهد کرد تا به منشا و وسعت این افشاگری پی ببرد.

به تازگی اسناد و جزئیات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که بازتاب‌های بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه های مختلف است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما