plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۳۱۳۸۴

استقبال المشاط از هیات های سعودی و عمان در صنعاء

مهدی محمد المشاط ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ، در صنعاء، برای اولین بار میزبان هیات های عمانی و سعودی بود. حضور هیات های سعودی و عمانی در صنعا و دیدارها و فضای مثبت حاکم بر مذاکرات، زمینه را برای توافق صلح فراگیر و پایان جنگ یمن مهیا خواهد کرد.
استقبال المشاط از هیات های سعودی و عمان در صنعاء
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، المشاط در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات های سعودی و عمانی، مراتب قدردانی ملت یمن را از تلاش های سلطان نشین عمان و نقش مثبت این کشور در نزدیک کردن نقطه نظرها و تلاش ها برای تحقق صلحی که اقشار مختلف جامعه یمن خواهان آن هستند، ابراز کرد.

المشاط بر موضع ثابت شورای عالی سیاسی یمن مبنی بر تحقق صلح عادلانه و مطلوب ملت یمن و تحقق خواسته های آن ها شامل آزادی و استقلال تاکید کرد.

رئیس هیات سعودی نیز در این دیدار از مقامات کشور برادر ، سلطان نشین عمان به خاطر ایفای نقش مثبت و به کارگیری تلاش های بسیار در مسیر تحقق صلح در یمن و حمایت از صلح و ثبات در این کشور قدردانی و تشکر کرد.

در این دیدار ، محمد عبدالسلام ، رئیس هیات ملی یمن ، و جلال الرویشان معاون رئیس هیات ملی و عبدالحکیم الخیوانی ، رئیس سرویس های امنیتی و اطلاعاتی یمن ، حسین العزی ، معاون وزیر امور خارجه ، عبدالملک العجری ، عضو هیات ملی یمن و عبدالله یحیی الرزامی ، رئیس کمیته امنیتی و نظامی یمن هم حضور داشتند.

این اولین سفر یک هیات سعودی به صنعا و دیدار با حوثی ها پس از آغاز جنگ یمن علیه یمن در (فروردین ماه ۱۳۹۴) به شمار می‌آید.

سفر مقامات سعودی و عمانی به صنعا - به عقیده بسیاری - نشانه پیشرفت مذاکرات مربوط به پرونده یمن است، به ویژه که پس از رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که اخیراً مسقط شاهد آن بوده است.

در حالی که محافل یمنی منتظر نتایج نشست‌های هیئت‌های خلیج فارس در صنعا هستند، همه انتظارات این است که پس از 8 سال سخت، تحولی بزرگ در پرونده یمنی‌ها مشاهده شود.

 کارشناسان معتقدند که حضور هیات های سعودی و عمانی و دیدارها و فضای مثبت حاکم بر مذاکرات به توافق آتش بس بین صنعا و ریاض تحت نظر عمان خواهد انجامید و زمینه را برای توافق صلح فراگیر مهیا خواهد کرد و به زودی به جنگ یمن که در هشت سال گذشته برای مردم یمن بسیار سخت بود، پایان خواهد داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما