plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۳۱۳۲۸
در گفت گوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و ترکیه

رئیسی: همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضروری است

تأکید اردوغان بر اهمیت اتحاد جهان اسلام در برابر حملات فزاینده اسرائیل
رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و اهانت به این مکان شریف، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.
رئیسی: همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی ضروری است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تسری تجاوزگری‌های این رژیم به سوریه و لبنان را محکوم و همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات این رژیم را خواستار شد.

رئیس جمهور با اشاره به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و همچنین اهانت به این مکان شریف و مقدس، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

آقای رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مهمترین راه مقابله با تروریسم و تجزیه طلبی را حمایت از حاکمیت ملی کشورهای منطقه دانست.


*اردوغان: برای جلوگیری از مارپیچ جدید خشونت باید با خویشتنداری و عقل سلیم حرکت شود

گفتنی ست بر اساس بیانیه مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، در این گفتگوی تلفنی، آقای اردوغان نیز بر اهمیت اتحاد جهان اسلام در برابر حملات فزاینده اسرائیل در فلسطین به ویژه در مسجد الاقصی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از مارپیچ جدید خشونت باید با خویشتنداری و عقل سلیم حرکت شود، گفت که انجام ابتکارات و اقدامات لازم برای هدایت همه گروهها به عقل سلیم سودمند خواهد بود.

اردوغان از سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد خواست به طور مشترک به تلاش‌ها برای حفظ جایگاه اماکن مقدس در تریبون‌های بین المللی ادامه دهند.

وی همچنین اظهار داشت: نشان دادن این اتحاد و همبستگی در برابر اقدامات اخیر آتش زدن قرآن در شهرهای مختلف اروپا به ویژه در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه نیز مهم است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما