plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
کد مطلب : ۳۱۰۷۵
استاندار اصفهان خبر داد

ثبت ۱۷ میلیون تردد در جاده های استان اصفهان در ایام نوروز

قرارگاه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان تشکیل شده است
استاندار اصفهان با اشاره به افزایش درصد تردد در ورود و خروج خودروهای مسافران نوروزی در جاده های استان گفت: از ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۷ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شد و یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در اماکن رسمی و غیررسمی استان اسکان داده شدند.
ثبت ۱۷ میلیون تردد در جاده های استان اصفهان در ایام نوروز
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال جدید که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و سایر استانداران کشور در دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان ‌برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان در این ایام یکی از استان های پرمخاطب در تردد مسافران نوروزی بوده است افزود: در این‌ مدت یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در اماکن رسمی و غیررسمی استان اسکان داده شدند.

مرتضوی ادامه داد: بنا بر آخرین آمار کسب شده، در این میان شهرهای اصفهان، کاشان و نطنز پربازدیدترین شهرهای استان بودند. کاهش آمار تصادفات نسبت به سال گذشته وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات در جاده های استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته‌ گفت: با وجود تاکیداتی که در جلسات ستاد سفر استان شد بایستی شاهد کاهش بیشتر آمار تصادفات در جاده های استان باشیم و آمار موجود کماکان زیبنده استان نیست.

استاندار از تمامی دستگاه ها درخواست کرد که مجموعه راهداری استان را که نسبت به شناسایی تقاط پرحادثه اقدام‌کرده بودند جهت استقرار خودرو و نیرو بمنظور کنترل بیشتر این نقاط یاری کنند.

وی همچنین از پلیس راهور، میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها تیز تقاضا کرد که با اقدامات خود برای کاهش آمار تصادفات در هفته دوم نوروز تلاش کنند.

مرتضوی، همچنین با یادآوری هجمه رسانه های دشمن در پاییز سال گذشته گفت: آتش تهیه این اتفاقات خیلی پیش تر توسط دشمن برپا شده بود.

وی افزود: اکنون مظاهری از شل حجابی و در برخی موارد بی حجابی در مناطق گردشگری دیده می شود که این ها همان فرزندان ما هستند که گرفتار آتش دشمن شده اند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید با برنامه های ایجابی و سلبی نسبت به هوشیار کردن در این حوزه اقدام شود که از جمله آن به برخی اقدامات خوب در زمینه تذکر لسانی، راهنمایی، مشاوره و دیگر اقدامات می توان اشاره کرد.

مرتضوی، با اشاره به اینکه دشمن از پیشرفت های علم، فناوری و دانش در کشور نگران است گفت: آنها با این اقدامات می خواهند طریق و مسیر پیشرفت کشور را با چالش مواجه کنند.

استاندار افزود: بخشی از طیف مورد هدف دشمن نوجوانان و جوانان هستند که توسط دشمنان هدف گیری می شوند که باید دغدغه ما برای زندگی، خانواده و برنامه ریزی برای آینده آن ها باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به برپایی سفره های غذا توسط مسافران نوروزی در ایام ماه رمضان‌ گفت: برخی اماکن اغذیه فروشی مجوز ارائه خدمات به مسافران را دارند ولی برپایی سفرهای غذا در اماکن عمومی باعث گله مندی جامعه روزه دار استان شده است که باید این مهم توسط فرمانداران در دستور کار قرار گیرد.

مرتضوی با اشاره به نامگذاری سال جدید گفت: با رشد و تنوع بخشی به‌ تولید، امکان اشتغال‌زایی، مهار تورم و کاهش نقدینگی در کشور میسر است.

استاندار اصفهان افزود: با حرکت در مسیر تولید و مدنظر قرار دادن آیتم های مختلف آن، امکان مدیریت بسیاری از مسائل و مشکلاتی که باعث‌ حاشیه سازی در کشور می شود وجود دارد و انتظار می رود که با گره خوردن این دو موضوع ( رشد تولید و مهار تورم) با یکدیگر، شرایطی برای ما فراهم شود که بتوانیم با یک‌نگاه مناسب تری در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جدید گفت: همه باید همت خود را حول محور تحقق شعار سال جمع کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته قرارگاه اقتصاد دانش بنیان‌ در استان شکل گرفت گفت: انتظار می رود که این قرارگاه همچنان به کار خود ادامه دهد؛ با توجه به رویکردهایی که در استان مبتنی بر مطالعات آمایشی در پیش گرفته شده می طلبد که همه نگاه‌ها به سمت تقویت اقتصاد دانش بنیان باشد.

استاندار اصفهان افزود: شعارهای اقتصادی حول محور تولید در دهه گذشته به عنوان راهبرد اساسی برای اداره کشور از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد که بیانگر اهمیت مدیریت تولید در پیشگیری از مشکلاتی است که برای کشور حادث‌ می‌شود.

وی با گریزی بر رویدادهای سال گذشته در استان و کمبود برخی از منابع گفت: با این‌ وجود دستگاه های اداری موظف و مکلف به پاسخگویی به انتظارات مردم بوده و هستند.

مرتضوی، همچنین با اشاره به بارش‌های جوی در سه ماهه پایانی سال گذشته و روزهای نخست سال جدید گفت: امید است که امسال، سال خیلی پربار و پرثمری را در استان تجربه کنیم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما