plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۱۰۶۲

سقوط نتانیاهو جدی شد؛ هرتزوگ به جمع مخالفان نتانیاهو پیوست

با افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین، رئیس رژیم صهیونیستی هم خواهان توقف روند تصویب طرح جنجالی «بنیامین نتانیاهو» با عنوان «اصلاح قانون قضایی» شد. نتانیاهو از سوی احزاب مخالف به نقض امنیت رژیم صهیونیستی متهم شد.
سقوط نتانیاهو جدی شد؛ هرتزوگ به جمع مخالفان نتانیاهو پیوست
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «اسحاق هرتزوگ» در این باره خطاب به نتانیاهو گفت که به خاطر حفظ اتحاد «اسرائیلی ها» و براساس مسئولیت پذیری، از شما می خواهم که تصویب این قانون را متوقف کنید.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به «کودتای قانون پایه» تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل، قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این طرح از اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت که هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه پیشتر در جلسه کنست (پارلمان اسراییل) در قرائت اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید. این لایحه برای آن که به قانون تبدیل شود، باید در قرائت‌های دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظام قضایی»، از محاکمه فرار کند. به دنبال این طرح، سرزمین‌های اشغالی شاهد تظاهرات هفتگی است.

در همین رابطه، یکشنبه شب نخست وزیر رژیم صهیونیستی «یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه خود را برکنار کرد. پیش تر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی مخالفت گالانت با طرح اصلاح نظام قضایی، از نتانیاهو خواسته بود که وی را برکنار کند.

وزیر جنگ کابینه نتانیاهو از وزیران و اعضای کابینه نتانیاهو خواسته بود که به وی بپیوندند تا قانون اصلاح نظام قضایی متوقف شود. این سخنان گالانت در حالی بود که نتانیاهو پنجشنبه گذشته در نطق تلویزیونی، هرگونه توقف اصلاح نظام قضایی را رد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی علیه کابینه وی، سران احزاب کابینه ائتلافی را به نشست اضطراری فراخواند و این نشست که بامداد دوشنبه آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

شبکه الجزیره روز دوشنبه در خبری فوری از احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نتانیاهو و استعفای وی خبر داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما