plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۳۱۰۳۶

بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه گزارش داد

جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا شنبه شب در نامه‌ای، رؤسای مجالس نمایندگان و سنای این کشور را در جریان دستور خود برای حمله به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه قرار داده است.
بایدن به کنگره درخصوص حمله به مواضع مقاومت در سوریه گزارش داد
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از شبکه "الجزیره"، بایدن در این نامه افزود: ۲۳ مارس، نیروهای ما در پاسخ به سلسله حملات و تهدید و پیشگیری از حملاتی در آینده، به حملاتی علیه پایگاه‌هایی در شرق سوریه دست زدند.

وی در ادامه نامه خود به روسای کنگره آمریکا ادعا کرد: حملات دقیق در سوریه علیه تأسیسات مورد استفاده گروه‌های حامی سپاه پاسداران ایران انجام شد.

بایدن با نادیده گرفتن حاکمیت سوریه، این اقدامات را ضروری خواند و مدعی شد که این اقدام مطابق با قوانین بین‌المللی و در استفاده از حق دفاع از آمریکا اتخاذ شده است.

وی افزود: آمریکا آماده است که اقدامات بیشتری را براساس ضرورت برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.

بامداد جمعه رسانه‌ها از بمباران مناطقی از استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند. چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد روز جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تأیید کرد.

پنتاگون مدعی شد که این حمله به دنبال کشته شدن یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد که توسط یکی از گروه‌ها به پایگاه ائتلاف بین المللی ضد داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه انجام گرفته بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما