plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۰۹۴۸

شی جین پینگ همکاری استراتژیک با روسیه را تایید کرد

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تقویت و توسعه روابط با مسکو را گزینه ای استراتژیک برای پکن خواند.
شی جین پینگ همکاری استراتژیک با روسیه را تایید کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز از وبگاه وزارت خارجه چین، رئیس جمهور چین در این خصوص گفت: " دو کشور به عنوان بزرگترین همسایه و شریک در تعامل همه جانبه راهبردی، یکدیگر را در اولویت دیپلماسی و سیاست خارجی خود می بینند. چین همواره یک سیاست خارجی مستقل را دنبال کرده است. تقویت و توسعه روابط با روسیه انتخاب استراتژیک چین بر اساس منافع اساسی خود و روند کلی توسعه جهانی است. مسیر کلی برای تقویت همکاری های استراتژیک بین دو کشور بدون تغییر باقی می ماند. چین و روسیه هر دو برای تحقق توسعه و احیای ملی تلاش می کنند، هر دو کشور از چندقطبی بودن جهان حمایت می کنند و دموکراتیزه شدن روابط بین المللی را ترویج می کنند".

گفتنی ست؛ شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، به منظور دیدار رسمی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، روز دوشنبه ٢٠ مارس، وارد مسکو شد. سفر سه روزه‌ی رسمی رئیس‌جمهوری چین به روسیه همزمان با ادامه درگیری میان مسکو و کی‌یف، همچنین صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی کیفری علیه ولادیمیر پوتین و تنش‌های میان چین و ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود. چین در تلاش است تا نقش میانجی را در حل بحران میان مسکو و کی‌یف ایفا کند. گفتگو بر سر موضوعات ژئوپلیتیک و اقتصادی نیز از جمله اهداف این سفر رسمی عنوان شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما