plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۳۰۸۷۸

ثبت‌ نام ۸۰۰ هزار نفر در کره شمالی برای جنگ با آمریکا

کره شمالی مدعی است که تقریبا ۸۰۰ هزار نفر برای جنگ علیه آمریکا در ارتش این کشور ثبت نام کرده اند.
ثبت‌ نام ۸۰۰ هزار نفر در کره شمالی برای جنگ با آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، روزنامه دولتی کره شمالی امروز شنبه اطلاع داد که حدود ۸۰۰ هزار شهروند این کشور به صورت داوطلبانه برای پیوستن به ارتش جهت جنگ علیه آمریکا ثبت نام کرده‌اند.

روزنامه دولتی کره شمالی در این ارتباط نوشت که این ۸۰۰ هزار نفر شامل دانشجویان و کارگران هستند که آمار ثبت نامی آن‌ها فقط مربوط به یک روز است و انتظار می‌رود که افراد متمایل به جنگ با آمریکا در کره شمالی بسیار بیشتر از این تعداد باشد.
این ادعای کره شمالی پس از آن مطرح شد که این کشور روز پنجشنبه موشک بالستیک قاره پیمای هواسئونگ -۱۷ خود را در پاسخ به مانورهای نظامی جاری آمریکا و کره جنوبی پرتاب کرد.

کره شمالی روز پنجشنبه، ساعاتی قبل از پرواز رئیس جمهور کره جنوبی به توکیو برای حضور در نشستی که قرار بود در آن راه‌های مقابله با کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد، موشک خود را به سمت دریای بین شبه جزیره کره و ژاپن شلیک کرد. این پرتاب با محکومیت دولت‌های سئول، واشنگتن و توکیو مواجه شد.

نیروهای کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های مشترک ۱۱ روزه خود را با نام "سپر آزادی ۲۳" روز دوشنبه آغاز کردند که حجم و گستره این مانور نظامی از سال ۲۰۱۷ تاکنون بی سابقه بوده است. گفته شده این رزمایش برای مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار می‌شود.

از سوی دیگر، پَت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بحبوحه نگرانی‌ها درباره آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، مدعی شد که "هرگونه استفاده از سلاح اتمی به معنای پایان رژیم پیونگ‌یانگ" است.

رایدر در نشستی مطبوعاتی گفت: فکر می‌کنم کاملاً روشن کرده‌ایم که استفاده پیونگ‌یانگ از سلاح اتمی، به معنای پایان رژیم کره شمالی است.اسپو تنیک

انتهای پیام/* 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما