plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۳۰۸۱۴

لاوروف به آمریکا در مورد درگیری دو قدرت بزرگ هسته ای هشدار داد

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به حضور یک پهپاد آمریکایی در حریم هوایی دریای سیاه گفت: هر گونه ابتکار عملی که باعث درگیری بین دو قدرت هسته ای شود، همیشه خطرات بسیار جدی را به همراه دارد، ایالات متحده نمی تواند این را درک کند.
لاوروف به آمریکا در مورد درگیری دو قدرت بزرگ هسته ای هشدار داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، لاوروف در برنامه "مسکو. کرملین. پوتین" به پاول زاروبین، خبرنگار روسیا 24 گفت: هر حادثه ای که باعث درگیری بین دو قدرت بزرگ، دو قدرت بزرگ هسته ای جهان شود، همیشه خطرات بسیار جدی دارد. آنها (ایالات متحده) نمی توانند این را درک نکنند.

پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.

به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما