plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۳۰۷۸۷

کرملین: تمدید قرارداد غلات، نشانه حسن نیت مسکو است

به عقیده دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، معامله نمی تواند فقط یک طرفه باشد و باصطلاح "روی یک پا بایستد"؛ وی گفت: شرایطی که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر معامله بر سر آن ها توافق شده بود، عملی نشده است فلذا تداوم قرارداد نوعی حسن نیت از طرف فدراسیون روسیه است.
کرملین: تمدید قرارداد غلات، نشانه حسن نیت مسکو است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت که تمدید قرارداد غلات به مدت 60 روز یک حسن نیت از سوی مسکو است، زیرا بخش دوم آن درباره لغو تحریم‌ بر صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه هنوز اجرایی نشده است.

وی در ادامه افزود: " شرایطی که به عنوان بخشی جدایی ناپذیر معامله بر سر آن ها توافق شده بود، عملی نشده است. بنابراین، همانطور که می دانید، معامله نمی تواند فقط یک طرفه باشد و باصطلاح "روی یک پا بایستد". از این رو، این تصمیم کرملین را باید نوعی ژست حسن نیت از طرف فدراسیون روسیه دانست.

کرملین برای تلاش های شخص آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد برای حل و فصل موضوع تحریم و محدودیت ها ارزش قائل است. اما گوترش نتوانست "دیوار توخالی غرب جمعی را بشکند".

این توافقنامه که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است.

مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. معامله غلات خود بخشی از یک بسته توافقی است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را می بایست فراهم می کرد. مسکو بر این امر تاکید می کند که علیرغم تضمین های سازمان ملل، این شرط محقق نشده است.

این قرارداد در 18 نوامبر سال گذشته منقضی شد، اما بر طبق شرایط آن در صورت عدم اعتراض هیچ یک از طرفین، مستلزم تمدید خودکار به مدت 120 روز (تا 18 مارس) بود.

پیش از این وزارت امور خارجه از تمدید این توافق برای 60 روز دیگر خبر داده بود. به گفته سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه، موضع آتی روسیه وابسته به پیشرفت واقعی در عادی سازی صادرات محصولات کشاورزی روسیه خواهد بود که از جمله شامل پرداخت های بانکی، لجستیک حمل و نقل، بیمه، رفع انجماد فعالیت های مالی و تامین آمونیاک از طریق روسیه، خط لوله تولیاتی - اودسا خواهد بود.اسپو تنیک 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما