plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۰۷۸۱
مجری طرح گیاهان قندی جهاد کشاورزی خواستار شد

احتمال افزایش قیمت چغندر قند به دلیل افزایش هزینه های تولید

افزایش قیمت قند و شکر در راه است؟
مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت بازنگری و افزایش قیمت چغندرقند تاکید کرد و گفت:‌ در تلاشیم تا در صورت اصلاح قیمت شکر، قیمت چغندرقند را نیز متناسب با سیر صعودی هزینه‌های تولید و بالا رفتن قیمت سایر محصولات رقیب، اصلاح و افزایش دهیم.
احتمال افزایش قیمت چغندر قند به دلیل افزایش هزینه های تولید
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، پیمان حصادی مجری طرح گیاهان قندی ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری، اصلاح و افزایش قیمت چغندرقند در این مقطع حساس تصریح کرد:‌ در پی افزایش هزینه‌های تولید و متعاقب پیگیری‌های صورت گرفته، همچنین درخواست‌های مکرر کشاورزان و چغندرکاران مبنی بر ضرورت افزایش قیمت چغندرقند، در تلاش هستیم تا در صورت اصلاح قیمت شکر، قیمت چغندرقند را نیز متناسب با سیر صعودی هزینه‌های تولید و بالا رفتن قیمت سایر محصولات رقیب اصلاح و افزایش دهیم.

وی بر نقش و جایگاه تولید داخلی شکر در ارتقای امنیت غذایی و ممانعت از خروج ارز از کشور تاکید و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و اقدامات به عمل آمده قیمت شکر و متعاقب آن قیمت چغندرقند متناسب با قیمت تمام شده آن اصلاح و افزایش می‌یابد تا در سال آینده کشاورزان و پیمانکاران چغندرقند در صورت کشت این محصول متضرر نشده و نسبت به کشت سایر محصولات از حاشیه سود مناسبی هم برخوردار شوند.

حصادی در خصوص سطح زیر کشت و میزان تولید چغندرقند بهاره و پاییزه گفت: امسال بیش از ۹۲ هزار هکتار چغندرقند بهاره در کشور کشت و از این سطح بیش از ۵۳۷۰ هزار تن چغندرقند تولید شد، همچنین بیش از ۲۱ هزار هکتار چغندرقند پاییزه کشت و بیش از ۱۴۴۰ هزار تن چغندرقند تولید و جهت فرآوری و استحصال شکر به کارخانه‌های قند سراسر کشور تحویل شد.

مجری طرح گیاهان قندی خاطرنشان کرد: در سال جاری از سطح تقریبی حدود ۸۵ هزار هکتار نیشکر قابل برداشت تاکنون نزدیک به ۴ میلیون تن نی برداشت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت این مقدار به حدود ۵.۵ میلیون تن افزایش یابد.

به گفته وی، در سال جاری در مجموع چغندری و نیشکری حدود ۱.۵ میلیون تن شکر نیز در داخل کشور تولید و عرضه شده است.

حصادی اظهار امیدواری کرد؛ با اصلاح قیمت شکر و چغندرقند در سال زراعی جاری بیش از ۱۱۴ هزار هکتار چغندرقند بهاره و پاییزه در کشور کشت و با احتساب نیشکر قابل برداشت بیش از ۱.۵ میلیون تن شکر در کشور تولید شود./جهاد کشاورزی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما