plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۳۰۵۷۶

تایید کشته شدن سرکرده القاعده یمن در حمله پهپادی آمریکا

گروه القاعده شاخه شبه جزیره عربستان یکشنبه شب کشته شدن یک سرکرده‌ برجسته خود در حمله پهپادی آمریکا به استان "مأرب" در مرکز یمن را تأیید کرد.
تایید کشته شدن سرکرده القاعده یمن در حمله پهپادی آمریکا
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از آناتولی، این گروه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که "حمود بن حمود التمیمی" ملقب به "ابو عبدالعزیز العدنانی" در حمله پهپادی آمریکا به منزلش که در مأرب ساکن بوده، کشته شده است.

در این بیانیه آمده که التمیمی مسؤول اطلاع رسانی و رسانه القاعده در شبه جزیره عربستان بوده است. به همراه التمیمی، ابوناصر الحضرمی یکی از دوستان رسانه ای وی نیز کشته شده است.

این بیانیه می افزاید، التمیمی از قبلیه تمیم در عربستان بوده و پیش از آن که مأموریت رسانه شاخه شبه جزیره عربستان القاعده را داشته باشد، مسؤول مدیریت اقدام خارجی القاعده بوده است. تاکنون آمریکا و دولت مستعفی یمن در خصوص کشته شدن این سرکرده القاعده واکنشی نشان نداده‌اند.

احتمالا التمیمی به همراه دوستش در حمله پهپادی یکشنبه گذشته آمریکا به استان مأرب کشته شده باشد.

منابع محلی در استان مأرب یمن دوشنبه هفته گذشته (۸ اسفندماه) اعلام کردند که شب پیش از آن (یکشنبه) ۲نفر در حمله یک پهپاد آمریکایی در منطقه «حصون آل جلال» در الوادی واقع در شرق مأرب کشته شدند.

گفتنی است؛ این سومین حمله پهپادی آمریکا در طول سه ماه اخیر در مأرب یمن علیه سران القاعده است. در عملیاتی مشابه در اواسط بهمن ماه نیز یکی از رهبران القاعده در حمله پهپادی ارتش آمریکا کشته شده بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما