plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۳۰۵۱۲

بلینکن از چین خواست سلاح به روسیه ارسال نکند

بلینکن چین را به بروز مشکلاتی در روابط در صورت ارسال تسلیحات به روسیه تهدید کرد.
بلینکن از چین خواست سلاح به روسیه ارسال نکند
به گزارش ایصال نیوز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در صورتی که چین تصمیم به آغاز ارسال تسلیحات به فدراسیون روسیه و یا اقدامات نظام مند برای دور زدن تحریم های ضد روسی بگیرد، این امر می تواند به "مشکلی بزرگ" در روابط پکن و واشنگتن گردد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست وزرای کشورهای عضو گروه G20 در هند اذعان کرد: "اگر چین در ارسال تسلیحات مرگبار در حمایت از تهاجم روسیه دخالت کند و یا به‌شکل نظام مند در دور زدن تحریم ها برای ارائه کمک به روسیه دخیل باشد، این امر مشکل جدی برای کشورهای ما ایجاد خواهد نمود".

مسئول دستگاه دیپلماسی ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد که در این خصوص پیشتر در سطح رهبران دو کشور و گفتگوی های بیت مقامات عالیرتبه چین و آمریکا گفتگو شده است. بلینکن در پاسخ به سوالی در این خصوص تصریح کرد: "به شکل جزئی (تبعات احتمالی را) تشریح نخواهم کرد، اما البته که ما امکان اعمال تحریم های مختلف را داریم".

به گفته وزیر خارجه آمریکا "در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص اینکه چنین ارسال هایی وجود دارند، در دست نیست ولی شواهدی موجود است که چنین امکانی در حال بررسی می باشد". "این یک نگرانی همگانی می باشد. بسیاری از شرکا نگرانی خود را در این خصوص نه تنها در ارتباطات با ما، بلکه در تماس های مستقم با چین و از جمله در اینجا، دهلی نو، بیان کرده اند".

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما