plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۰۵۰۵
در نشست «طلایه‌داران پیشرفت» استان بوشهر

رئیسی: بنای دولت، میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است

بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری است
رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است، تصریح کرد: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.
رئیسی: بنای دولت، میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است
به گزارش ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان بوشهر، عصر روز پنجشنبه در نشست طلایه‌داران پیشرفت ایران، ویژه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان بوشهر که با حضور فعالان اقتصادی این استان برگزار شد، در سخنانی رشد اقتصادی را در گرو سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری دانست و گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به ارتقای بهره‌وری هستند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت رفع موانع از پیش پای سرمایه‌گذاران افزود: وظیفه دولت در حوزه اقتصاد، هدایت، حمایت و نظارت است و بنای دولت مردمی میدان‌ دادن به بخش خصوصی با هدف رونق اقتصادی است.

آقای رئیسی میدان دادن به بخش خصوصی را تضمین سرمایه‌ و سود برای سرمایه‌گذار توصیف کرد و افزود: اطمینان‌بخشی به کارآفرینان، به رونق، بالا بردن کیفیت و همچنین دانش‌پایه کردن تولید کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور عرصه اقتصادی امروز را میدان جنگ با دشمنان پیشرفت و ناامیدکنندگان جامعه و فعالان اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: هدف دشمن در این جنگ ایجاد اختلال، کندی و توقف در اقتصاد، نظام پولی و مالی و همچنین تولید است، اما کشور با همکاری و اراده فعالان اقتصادی به عنوان افسران این جنگ، قطعاً بر دشمنان پیروز خواهد شد.

حجة الاسلام رئیسی بوروکراسی اداری و پیچیدگی‌های سازمانی را از جمله نقاط تمرکز دشمن برای ایجاد یأس در تولیدکنندگان و کارآفرینان توصیف و بر تلاش وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای برداشتن این موانع تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های عظیمی برای بهره‌برداری در عرصه توسعه اقتصادی است، تصریح کرد: مرز و دریا دو مزیت و فرصت بسیار مهم برای این استان محسوب می‌شود که بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر است.

آقای رئیسی همچنین با بیان اینکه واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی اولین گام در خصوصی‌سازی است نه آخرین گام، بر اقدامات لازم جهت توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

رئیس جمهور در اواسط جلسه، به دلیل همزمانی با اذان مغرب، جلسه را دقایقی برای ادای فریضه نماز مغرب و عشاء ترک کرد.

حجة الاسلام رئیسی همچنین مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در این جلسه را بسیار مهم دانست و به دلیل ضیق وقت و در پیش داشتن جلسه دیدار با جمع دیگری از اهالی بوشهر، به معاون اجرایی خود ماموریت داد، جلسه را با فعالان اقتصادی ادامه دهد و موانع و مشکلات پیش روی آنها را به صورت جزئی و دقیق احصا کرده و برای رفع آنها تدابیر لازم را پیش‌بینی کند.

در این نشست همچنین با حضور رئیس جمهور ۵۳ تفاهم‌نامه میان استانداری بوشهر با هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ سکاف، پالایشگاه لیان، هلدینگ بُنسا، شرکت فاتح کیمیا، شرکت فرازصنعت فرشاد و شرکت شایا روبیان در زمینه زیرساخت، آبزی‌پروری، گردشگری، آموزش و فناوری، احداث پالایشگاه، نیروگاه برق و آب شیرین‌کن و صنایع پایین دست پتروشیمی با اشتغالزایی برای حدود ۲۵ هزار نفر به امضا رسید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما