plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۰۴۲۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد

۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران سنددار می‌شود

۲۵۰ هکتار توسعه گلخانه در تهران در سال جاری
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۴۲ هزار هکتار در طرح کشاورزی قراردادی در سطح استان تهران گفت: تا هفته بعد ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سنددار خواهد شد.
۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران سنددار می‌شود
به گزارش ایصال نیوز از جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری با بیان اینکه امروز میراث‌دار سنگری هستیم که در دوران دفاع مقدس ۶۰ هزار رزمنده عازم و ۱۸۴ شهید تقدیم کرد، ادامه داد: امروز سنگرسازان بی سنگر در عرصه تامین امنیت غذایی کشور در تلاش هستند.  

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی از معدود بخش‌هایی است که کمترین میزان وابستگی را به خارج از کشور دارد و طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته مسیر روبه رشدی در تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور طی کند.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ثمره یکی از اقدامات برای بهبود عملکرد را افزایش ۲ برابری میزان تولید گوشت قرمز در این استان برشمرد و گفت: در استان تهران در راستای افزایش ضریب خوداتکایی، ۶۳ واحد غیرفعال بخش کشاورزی فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.  

وی با بیان اینکه استان تهران با پرداخت بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تسهیلات، رتبه نخست را در کشور کسب کرده است، افزود: ۲۵۰ هکتار توسعه گلخانه فقط امسال با وجود محدودیت‌ها و افزایش قیمت‌ها در سطح استان توسعه یافته که هم در اشتغالزایی و هم در افزایش محصولات تاثیر بالایی دارد و استان تهران در سطح و در تولید بالاترین عملکرد کشور را دارد.  

برادری با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۴۲ هزار هکتار در طرح کشاورزی قراردادی در سطح استان تهران گفت: تا هفته بعد ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سنددار خواهد شد.  

به گفته وی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید، تامین، توزیع و ایجاد سامانه‌های مختلف برای واقعی کردن داده‌ها، از جمله فعالیت‌های مهم این سازمان است، بنابراین جهادکشاورزی استان تهران یک سازمان شاخص در تولید و در افراد تحت پوشش ایثارگری است چراکه با ۱.۲ درصد اراضی کل کشور ۶ درصد محصولات کشاورزی در استان تهران تولید می‌شود و از ۸۰۰ پرسنل بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده شهدا و جانبازان هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما