plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۳۰۳۶۸

حمایت 39 میلیارد دلاری کشورهای گروه هفت از اوکراین

وزرای دارایی گروه هفت اعلام کردند که تعهد بودجه و حمایت اقتصادی مطابق با نیازهای اوکراین در سال جاری به 39 میلیارد دلار افزایش یافته است.
حمایت 39 میلیارد دلاری کشورهای گروه هفت از اوکراین
به گزارش ایصال نیوز، وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای گروه هفت متشکل از آمریکا، آلمان، انگلستان، کانادا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن پس از نشستی در شهر بنگلور هند طی بیانیه مشترکی اعلام کردند که تعهد بودجه و حمایت اقتصادی مطابق با نیازهای اوکراین برای سال 2023 به 39 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در این بیانیه بر عزم کشورها برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های اقتصادی جهانی ناشی از جنگ و تسلیحات غذایی و انرژی روسیه، تاکید شده است.

همچنین از صندوق بین المللی پول خواسته شد تا یک برنامه معتبر، با بودجه کامل و با شرایط مناسب برای اوکراین تا پایان ماه مارس ارائه کند.

در این بیانیه همچنین بر تعهد به انجام اقدامات اقتصادی هماهنگ اجرا شده در پاسخ به جنگ روسیه تاکید شده و تصریح شد که تلاش‌های مشترک برای حمایت و کمک به بازسازی زیرساخت‌های حیاتی اوکراین ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است که ما به همکاری نزدیک با هم و با شرکای خود برای اجرای تحریم‌ها و جلوگیری از تلاش برای دور زدن آنها ادامه خواهیم داد. از سایر کشورها می‌خواهیم که به تحریم‌های ما علیه روسیه بپیوندند.

در این بیانیه همچنین تصریح شد که از تلفات جانی و ویرانی‌های ناشی از زلزله‌های ویرانگر ترکیه و سوریه به شدت متأسفیم و حمایت از مردم زلزله زده ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما