plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۳۰۳۳۹

اسلامی: مسئولین آژانس در تهران هستند، ابهامات در حال رفع شدن است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع و رجوع شده است.
اسلامی: مسئولین آژانس در تهران هستند، ابهامات در حال رفع شدن است
به گزارش ایصال نیوز، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.

وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیف شان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشون همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌دنبال این است که تعهدات برجامی را ایران یکطرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی، مساله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی درباره رفع ابهامات آژانس گفت: موضوعی که وجود دارد این است که ما در چارچوب پادمان روابط مان با آژانس برقرار است مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولین آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود رفع و رجوع شده است و یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

خبرگزاری بلومبرگ یکشنبه شب (30 بهمن ماه) در خبری اعلام کرده بود که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در ایران اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را شناسایی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به این خبر گفته بود، آنچه آژانس با ایران مطرح کرده در خصوص وجود ذره یا ذراتی (particale) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است.

وی تأکید کرد: وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی سازی به معنی غنی سازی بالای ۶۰ درصد نیست.

محمد اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری‌ که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بی‌انجامد جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما