plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۳۰۲۲۷

تمهیدات انتظامی و قضایی در اصفهان برای مقابله با سرقت‌های نوروزی

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ایجاد احساس امنیت در جامعه و در آستانه ایام نوروز، از آماده باش ۱۱۰ تیم اطلاعاتی و عملیاتی انتظامی برای مقابله مقتدرانه با سارقان خبر داد. رییس کل دادگستری اصفهان نیز بر تشدید برخورد با مجرمان حرفه‌ای تاکید کرد.
تمهیدات انتظامی و قضایی در اصفهان برای مقابله با سرقت‌های نوروزی
به گزارش ایصال نیوز، سردار محمد رضا میرحیدری افزود: این طرح بزرگ با عنوان "ذوالفقار" و با رمز "یاعلی (ع)" در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی و با هدف تشدید برخورد و مقابله مقتدرانه با جرایم خشن، کنترل سارقان به عنف، سارقان زورگیر و تحت تعقیب و همچنین در جهت کنترل ورودی‌های استان و جلوگیری از ورود سارقان در حرکت در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه محوریت این طرح با پلیس آگاهی استان است گفت: بر این اساس برای کلانشهر اصفهان بیش از ۵۰ تیم برای اجرای طرح مذکور پیش‌بینی شده و برای هر یک از شهرستان‌های کاشان، خمینی شهر، شاهین‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و لنجان هم هشت تیم ویژه در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه سرقت، یکی از جرائمی است که با کاهش احساس امنیت در جامعه ارتباط مستقیم دارد، گفت: مبارزه با این جرم همواره به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم از پلیس و دستگاه قضاست.

وی خاطرنشان کرد: پلیس این موضوع را همیشه در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در طول سال اقدامات مقابله خوبی را با سارقان انجام داده و حجم سنگینی از اموال مسروقه را به مالباختگان بازگردانده است.

وی به سارقان هشدار داد تا هرچه زودتر در رفتار خود تجدید نظر داشته باشند، در غیر این‌صورت در سریع‌ترین زمانی که فکرش را نمی‌کنند، سایه پلیس را بر سرخود خواهند دید و با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضایی صورت گرفته است با مجازات‌های سختگیرانه‌ای در این زمینه مواجه خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می شود تا هرگونه اطلاعاتی در ارتباط با تردد افراد مشکوک در سطح محلات خود یا افرادی که به‌صورت موقت در محله آنها ساکن شدند را در سریعترین زمان به پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای لازم به موقع صورت گیرد.

وی یادآور شد: تمامی مبادی ورودی و خروجی استان در این طرح تحت کنترل هوشمندانه پلیس قرار خواهد گرفت. سردار میرحیدری به مردم اطمینان داد که پلیس با افرادی که به منظور تعدی به حقوق و اموال آنها در استان حضور پیدا کنند، با تمام قوا برخورد خواهد کرد.

سردار میرحیدری تصریح کرد: برای این منظور از تمام ظرفیت‌های موجود در استان هم استفاده می شود تا در آستانه نوروز امنیت و آرامش مضاعفی برای مردم و گردشگرانی که به این استان سفر خواهند کرد، فراهم شود.

تشدید برخورد دستگاه قضایی با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار

رییس کل دادگستری اصفهان نیز از تشدید برخورد دستگاه قضایی استان با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در آستانه نوروز خبر داد و گفت: در این راستا فعالیت‌های هدفمندی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری افزود: مسأله امنیت در صدر اولویت‌های کشور و زندگی مردم است و گاهی ناامنی، در بستر جامعه و از جنبه‌های مادی اتفاق می‌افتد و گاه به لحاظ روانی ممکن است افراد جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی اظهار داشت: این نوع ناامنی به مراتب مخاطرات بیشتری برای مردم دارد اما ضرورت بررسی و مبارزه با هر نوعی از ناامنی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان با مهم دانستن نقش دادستان در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار گفت: دادستان باید با پیگیری مرحله به مرحله در زمان تحقیق و تعقیب و دفاع از کیفرخواست و مرحله رسیدگی و زمان اجرای احکام نسبت به ماهیت جرم مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و خسارت‌های ناشی از آن و ممکن نبودن جبران خسارت‌ها در بسیاری موارد، آگاهی و حساسیت لازم را ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از تاسیسات حقوقی و نهادهای ارفاقی در مواجهه با مجرمان خاطرنشان کرد: این نهادها و تأسیسات شامل حال مجرمان جرائم خشن و خطرناک نخواهد شد و این مسأله هیچ تعارضی با سیاست کلان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ندارد و قضات نیز در عین حفظ استقلال در صدور رأی این مسأله را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما