plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
کد مطلب : ۳۰۰۸۵

شمار كشته‌های زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از ۸ هزار نفر رسید

گزارش مقامات ترکیه و سوریه نشان می دهد که شمار قربانیان زمین لرزه از ۸ هزار نفر گذشت. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید احتمالا تعداد نهایی قربانیان زمین‌لرزه بزرگ جنوب ترکیه و شمال‌غرب سوریه چندین برابر خواهد شد.
شمار كشته‌های زلزله در ترکیه و سوریه به بیش از  ۸ هزار نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، رسانه های دولتی سوریه گزارش دادند که حداقل هزار نفر در مناطق تحت کنترل دمشق جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب مجموع قربانیان زلزله در سوریه به ۲۳۸۰ نفر رسیده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز شامگاه سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که تعداد قربانیان در این کشور به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.

شبکه الجزیره هم بامداد چهارشنبه گزارش داد که در دومین روز پس از حادثه مهیب زلزله، شمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از ۸ هزار نفر گذشت و تعداد مجروحان زلزله نیز به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده است.

در دومین روز پس از وقوع زمین لرزه، امدادگران با وجود پس لرزه های شدید و متعدد و سرمای شدید، همچنان در شرایط سخت برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار تلاش می کنند.

این درحالی است که انتظار می رود تلفات این زلزله همچنان افزایش یابد.
یکی از مقامات سازمان ملل گفت احتمالا هزاران کودک در این زلزله جان خود را از دست داده اند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهو ترکیه دیروز سه شنبه در مرکز هماهنگی اطلاعات دولتی درباره آخرین تحولات در مناطق زلزله قهرمان‌ماراش گفت: به دلیل شدت و وسعت بحرانی که در مناطق زلزله‌زده رخ داده٬ در ۱۰ استان زلزله‌زده به مدت ۳ ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام می‌کنیم.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با بازدید از منطقه پازارجیک شهر قهرمان ‌ماراشطی طی سخنانی بین خبرنگاران گفت: پس از وقوع زلزله تاکنون ۱۸ هزار نیروی ژاندارمری و نزدیک به ۱۰ هزار مامور پلیس از سرتاسر ترکیه به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه رخ داد ، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده که با افزایش عملیات نجات و ادامه آواربرداری آمار قربانیان ممکن است هشت برابر هم شود.

کاترین اسمالوود از مدیران ارشد مدیریت بحران سازمان جهانی بهداشت در اروپا به خبرگزاری فرانسه گفته: متاسفانه این روندی است که همیشه در زمین‌لرزه‌ها با آن مواجهیم؛ این که گزارش‌های اولیه از آمار جان‌باختگان و مجروحان در طول روزها و هفته‌های بعد از زلزله بسیار افزایش می‌یابد.

اسمالوود تاکید کرده که با توجه به سرمای زمستان در مناطق زلزله‌زده خطر را برای زلزله زدگانی که بدون سرپناه مانده‌اند افزایش خواهد داد.

دو زلزله قوی صبح دوشنبه و پس لرزه های شدید و متعددی که در شمال‌غرب سوریه خسارات وسیعی برجای گذاشت، مناطقی را زیر و رو کرده که همین حالا هم به علت جنگ ۱۰ سال گذشته در وضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما