plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۳۰۰۲۷

تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو برای پنجمین هفته پیاپی

ده‌ها هزار نفر شنبه شب برای پنجمین هفته پیاپی علیه برنامه های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
تظاهرات ده‌ها هزار نفری علیه کابینه نتانیاهو برای پنجمین هفته پیاپی
به گزارش ایصال نیوز، برخی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها، کابینه نتانیاهو به عنوان «تهدیدی برای صلح در جهان» معرفی شده بود.

معترضان بر این باور هستند که برنامه کابینه نتانیاهو که راستگراترین کابینه تاریخ شوم رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود «تهدیدی برای دموکراسی»  است. 

تظاهرات هفتگی در اعتراض به برنامه اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو از زمان آغاز به کار ائتلاف حزب لیکود با احزاب راست افراطی آغاز شد. 

رسانه‌های اسرائیل شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات را ده‌ها هزار نفر گزارش کرده‌اند.

این در حالی است که معترضان در مجموع در ۲۰ شهر در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

کابینه جدید اسرائیل در نظر دارد به پارلمان این رژیم اجازه دهد که با اکثریت آٰراء، تصمیم‌های دیوان عالی را نقض کند. 

منتقدان این طرح بر این باور هستند که تضعیف دیوان عالی، به منزله تضعیف دموکراسی است. 

بنیامین نتانیاهو در چند پرونده قضایی متهم به «فساد مالی» است. هر چند که نخست‌وزیر اسرائیل مصونیت قضایی ندارد اما در طول رسیدگی به اتهاماتش مجبور نیست از سمتش کناره‌گیری کند. 

دولت ائتلافی جدید اسرائیل علاوه بر آنچه که اصلاحات قضایی نامیده است، به دنبال گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن است.

بنیامین نتانیاهو اعتراض‌ها علیه برنامه اصلاحات قضایی کابینه اش را سرکشی مخالفان در برابر نتیجه انتخابات پارلمانی ماه نوامبر توصیف کرده است.یو رو نیوز 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما