plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۹۹۷۰

اسلامی: موضع‌گیری آژانس پس از بازدید از فردو مایه تاسف است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: «برداشت بازرس آژانس از بازدیدش در سایت فردو نادرست بود اما آن را بلافاصله به آژانس گزارش کرد.»
اسلامی: موضع‌گیری آژانس پس از بازدید از فردو مایه تاسف است
به گزارش ایصال نیوز، رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به گزارش ادعایی آژانس گفت: موضع گیری آژانس مایه تاسف است؛ اولا گزارش‌ها درباره هیچ کشوری جز ایران بلافاصله رسانه‌ای نمی‌شود؛ برداشت بازرس آژانس از بازدیدش در فردو نادرست بود اما آن را بلافاصله به آژانس گزارش کرد؛ ما بلافاصله توضیحات را ارایه کردیم که فیلم آن موجود و قابل ارائه است؛ این توضیحات همان روز مکاتبه شد؛ بازرس آژانس هم متوجه اشتباه خود شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در جدیدترین گزارش محرمانه خود به طرح ادعاهای تازه علیه ایران پرداخته است.

طبق گزارش رویترز، آژانس در این گزارش مدعی شده ایران در مرکز فردو اقدام به ایجاد یک تغییر اعلام نشده در اتصال بین ۲ آبشار سانتریفیوژهای IR-۶ کرده است. این آبشارها اورانیوم را با خلوص ۶۰ درصدی غنی‌سازی می‌کنند.

محمد اسلامی که در مراسم افتتاح پنجاه و سومین نمایشگاه دستاوردهای حوزه صنعت هسته‌ای و رونمایی از آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، سخنرانی کرده است، گفت: سازمان انرژی اتمی در پی مزاحمت‌ها، تخریب‌ها و تحریم‌های مختلف و متعدد به حوزه‌های مختلف صنعت هسته ای ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در چارچوب جهاد تبیین در میانه اتهام زنی های روزافزون غرب علیه کشورمان برگزار شد تا نشان داده شود که دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشورمان با اتهامات مبنی بر عدم مسالمت آمیز بودن صنعت هسته‌ای، کاملا متفاوت است، اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که برای همه موارد موجود در این نمایشگاه هیچگونه دسترسی به خارج نداشتیم.

به گفته وی، پروژه‌های تحقیقاتی که در مشارکت آژانس و فراتر از تحریم‌ها بوده، همکاری با خارج بوده است اما در بقیه موارد کاملا براساس اسناد راهبردی پیشرفتیم.
اسلامی در بخشی دیگر گفت: رسیدن به تولید برق هسته‌ای به ۲۰ درصد سبد برق کشور یک هدفگذاری کمی است که در برنامه سازمان قرار دارد؛ در عرصه‌های پزشکی، محیط زیست، سلامت و امنیت غذایی مواردی هستند که در اهداف کلی هدفگذاری شده اند؛ دستاوردی که امروز رونمایی شد نیز در همه صنایع غذایی می‌تواند به عنوان وسیله مکمل مستقر شود.

وی در بخشی دیگر گفت: در حوزه پرتودهی نیز قصد داریم گستره ملی را تحت پوشش قرار دهیم و امنیت غذایی سراسر کشور را ارتقا و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما