plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۲۹۹۲۶
در مراسم تجدیدمیثاق رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام

سیدحسن خمینی: با یک امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که «امید مردم» را هدف قرار داده است

باید امیدی در دل‌ها ایجاد کنیم که امید کج اندیشان را بر باد بدهد
یادگار امام با تأکید بر اینکه روح امیدبخشی وظیفه امروزی همه است، افزود: البته اتکای ما به خداست و تا اینجا هم به تعبیر امام با توکل به خدا و وحدت کلمه آمده‌ایم. اما امید در دل‌های ما را همین آبشخور توحید زنده نگه می‌دارد. باید امیدی در دل‌ها ایجاد کنیم که امید کج اندیشان را بر باد بدهد. با یک امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که دقیقا امید مردم را هدف قرار داده است.
سیدحسن خمینی: با یک امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که «امید مردم» را هدف قرار داده است
به گزارش ایصال نیوز، رئیس دولت سیزدهم و اعضای کابینه دولت، در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بلند بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب، تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) و امیرالمؤمنین(ع)، گفت: رهبر معظم انقلاب صبح امروز در حرم تأکید داشتند که «یاد و نام امام موج‌آفرین است»؛ و همان طور که در آغازین روزهای انقلاب جان‌ها را به حرکت واداشت، هنوز هم کانون توجه دل‌های مردم است و به همین جهت همواره دشمنی‌ها، دشنام‌ها و کینه‌ها معطوف به وجود ایشان است؛ زنده است که مورد حسد، کینه و خشم قرار می گیرد؛ مؤثر است که یک گروهی او را نمی خواهند.

یادگار امام تأکید کرد: اگر امروز امام بزرگوار ما بودند، شاید مهمترین چیزی که از ما مطالبه می کردند بحث یأس و امیدبود؛ امید برای دوستان انقلاب و فردای روشن، امید برای مردم ایران و آینده درخشان، امید مستضعفان جهان به اینکه قطب حرکت انقلابی جهان بود. آنچه که امام از آن به عنوان اسلام ناب محمدی(ص) یاد می کردند، آینده روشن و درخشانی دارد. یأس دشمنان از اینکه خیال کنند این پایگاه نبوت و امامت به دست صهیونیست ها و ارباب و اذنابشان قابل شکست است.

وی با تأکید بر اینکه روح امیدبخشی وظیفه امروزی همه است، افزود: البته اتکا ما به خداست و تا اینجا هم به تعبیر امام با توکل به خدا و وحدت کلمه آمده‌ایم. اما امید در دل‌های ما را همین آبشخور توحید زنده نگه می‌دارد. باید امیدی در دل‌ها ایجاد کنیم که امید کج اندیشان را بر باد بدهد. البته ایجاد این امید لوازمی دارد که بخشی از آن مربوط به گویندگان است. نقاط پررنگ و درخشان جامعه را بیان کنیم. بی تردید امروز با یک امپراطوری رسانه‌ای مواجه هستیم که دقیقا امید مردم را هدف قرار داده است.

سید حسن خمینی یادآور شد: ما حتما یکسان نمی اندیشیم و حتما اختلاف و تفاوت مشرب داریم. حضرت امام فرمودند انتقاد و بلکه تخطئه از الطاف خفیه الهی است. ولی در یک چیز با هم متفق هستیم. در اینکه درخت تناور جمهوری اسلامی بن مایه حرکتی آینده ما است. امید دشمنانی که در آرزوی نگون‌ساری برگی از این درخت هستند را باید مأیوس کرد؛ چه برسد به اصلش. راه طولانی آمده اید و خواهند آمد؛ چه جمع بسیاری که خون داده‌اند و این درخت را آبیاری کرده‌اند. چه مادران و پدران و فرزندانی که صبر کرده اند تا این درخت به ثمر رسید و جمهوری اسلامی بالنده شد.

وی با تأکید بر اینکه بیش از هر چیز باید امید را زنده نگه داشت، گفت: فروپاشی امید، فروپاشی دل‌ها است. انسان‌ها از دل تهی می‌شوند؛ دل را باید قوی داشت. امروز هیچ چیزی واجب تر از مأیوس کردن براندازان و اربابانشان و کسانی که در این تنوره دیو می‌دمند، وجود ندارد. البته لازمه اش این است که نقاط قوت را هنرمندانه و با زبان روز بگوییم؛ دل‌هایمان را به هم گره بزنیم و دست‌هایمان را با هم گره بزنیم. نقاط ضعف را برای حل بگوییم، نه برای مچ‌گیری و یا زمین زدن. حتما بیان ضعف‌ها لازم است ولی نه برای آن سبب که کسی بشکند و یا به آن نتیجه که یأسی پدید آید.

یادگار امام با اشاره به تعبیری از عهدنامه مالک اشتر، اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید وقتی شما از مردم دور شوید باعث می‌شود که سختی پدید آید و علم به امور کم می‌شود. یعنی احتجاب از مردم باعث می‌شود که هم علم شما از دردهای مردم و هم علم مردم از توانایی‌های شما کم شود. بودن در میان مردم یک خاصیت بسیار مهم دارد که هم ما می‌دانیم آنها چه می‌خواهند و هم ما درک درستی از مسائل پیدا می‌کنیم. با مردم باید سخن گفت و دردها، مشکلات و خوبی‌ها را گفت؛ البته بخشی وظیفه خود مسئولین و بخشی وظیفه دیگر گویندگان است.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز امید را با عمل‌مان ایجاد کنیم، گفت: امروز بهترین تبیین فرمایشات روز گذشته رهبری است که گفتند ضعف‌های اقتصادی هست، ولی نشان دهیم که توان حل آنها  و عزم، همت و آمادگی برای آن را داریم. اتفافات پاییز امسال، امید مردم را هدف گرفته بود. چون می‌خواست القاء کند توانایی حل مشکلات در مدیران جمهوری اسلامی نیست. این امید را باید مأیوس کرد تا جوانه‌های امید در دل‌های مردم ریشه بدواند.

سید حسن خمینی افزود: مشکلات معیشتی سنگین است و همه هم می‌دانند اما باید به نوعی رفتار کرد که جامعه احساس کند آینده روشن است و امکانش هست. کسانی که اهل شناخت از مسائل کشور هستند، بر این مسأله واقف هستند که آینده با توانایی ما و ظرفیت‌های عمیقی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، می‌تواند بسیار روشن باشد.

وی یادآور شد: حضرت امام می فرمایند اول «اتکال به خدا»، ایمان عمیق، توکل و دوم «وحدت کلمه» انقلاب را پدید آورد و همان آن را ادامه خواهد داد. مرحوم کاشف الغطا تعبیر لطیفی دارد که حرکت امام بر مبنای آن، بر «کلمه توحید» و «توحید کلمه» استوار است. توحید کلمه یعنی همه با هم هستیم و باید از همه انرژی کشور استفاده کنیم؛ خودمان را از بخشی از انرژی‌ها و توانایی‌ها محروم نکنیم. همه در کنار هم باشیم، چرا که «تیغ حذف» چیزی نیست که از آن جوهره سعادت برخیزد.جما ران 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما