plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۲۹۹۱۴
در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

استاندار اصفهان: واگذاری مدیریت سبد انرژی، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است

هیچ صنعت‌گری خواستار متوقف شدن چرخه تولید خود نیست
استاندار اصفهان گفت: واگذاری مدیریت سبد انرژی، مطالبه استان در سطح ملی است و باید این موضوع در شورای گفت و گوی ملی نیز دنبال شود تا بتوان مصرف انرژی را به‌درستی مدیریت کرد.
استاندار اصفهان: واگذاری مدیریت سبد انرژی، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است
به گزارش ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی روز دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استانداری افزود: اگر مدیریت سبد انرژی به استان‌ها واگذار شود، مشکلات عدیده‌ای که امروز با آن مواجه هستیم ایجاد نمی‌شود که این موضوع در حال مکاتبه در سطح ملی است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع در دستور کار مصوبات این نشست هم قرار دارد تا در شورای گفت و گوی ملی مطرح و مورد مطالبه قرار بگیرد، گفت: واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان‌ها این انگیزه را می‌دهد که در مدیریت مصرف نیز نوآوری و حساسیت های ویژه انجام شود.

استاندار اصفهان همچنین در این نشست با استناد به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تاکید کرد که باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از قطع گاز، برق و آب واحدهای تولیدی و صنعتی به مدیران این واحدها اطلاع رسانی گسترده و صحیح شود تا از ایجاد خسارات تحمیلی جلوگیری شود و خسارت‌ها به حداقل برسد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هیچ صنعت‌گری خواستار متوقف شدن چرخه تولید خود نیست، قطع انرژی به‌صورت آگاهانه از بروز خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد کرد و بر این اساس باید الزام برنامه ریزی در این زمینه به تمامی دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شود.

استاندار اصفهان با اشاره به این که بسیاری از کمبودهای کنونی کشور ناشی از نبود سرمایه‌گذاری سال‌های گذشته در حوزه‌های زیرساختی است، گفت: بایستی اقداماتی برای رساندن تراز انرژی کشور به نقطه‌ای قابل اتکا انجام شود که این امر در حال پیگیری است.

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی ساخت و بهره برداری از یکهزار مگاوات انرژی پاک را در استان که در روزهای گذشته انجام شد، یکی از اقدامات توسعه زیرساخت در کشور دانست و افزود: علاوه بر اقدامات و انجام عملیات‌های تولید و تأمین انرژی که در کشور دنبال می‌شود، مدیریت مصرف نیز موضوع مهمی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از سویی لازم است شوراهای مختلف استانی در حوزه‌های ساخت و ساز مسکن، با مقررات محلی، مسائل را مدیریت کنند تا بتوان از انرژی، بیشتر در بخش تولید و صنعت استفاده کرد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما