plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۹۸۵۵

ترکیه، آتش زدن قرآن در دانمارک را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه، آتش زدن قرآن تحت حفاظت پلیس در مقابل سفارت ترکیه در دانمارک را محکوم کرد.
ترکیه، آتش زدن قرآن در دانمارک را محکوم کرد
وزارت امور خارجه ترکیه، طی بیانیه‌ای آتش زدن قرآن تحت حفاظت پلیس در مقابل سفارت ترکیه و یک مسجد در کپنهاگ دانمارک را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: جنایت ناشی از نفرت که علیه کتاب مقدس ما قرآن در سوئد انجام شد، امروز مجددا توسط همان شارلاتان‌های اسلام هراس در کپنهاگ دانمارک تکرار شد. ما اجازه دادن به تکرار چنین اقداماتی را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه با اشاره به انجام چنین اقدامی بعد از سوئد و هلند این بار در دانمارک، آمده است: عدم جلوگیری از این اقدامات ناشی از نفرت، علی رغم همه هشدارهای ترکیه از این جهت نگران کننده است که ابعاد خطرناکی که عدم تحمل و نفرت مذهبی در اروپا با سوء استفاده از فضای به اصطلاح آزادی به آن رسیده است را آشکار می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

تحمل چنین اعمال فجیعی که حساسیت میلیون‌ها نفر در اروپا را آزار می‌دهد، عمل همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند و حملات نژادپرستانه، بیگانه‌هراسیانه و ضد اسلامی را که هر روز در جایی در اروپا رخ می‌دهد، تحریک می‌کند.

مماشات با چنین اعمال شنیعی که احساسات میلیون‌ها نفر در اروپا را آزار داده، همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند و حملات نژادپرستانه، بیگانه هراسی و ضد اسلامی که هر روز در جایی در اروپا رخ می‌دهد را تحریک می‌کند.

ترکیه، مسئولیت‌های دولت‌هایی که در برابر این اقدامات که مسلمانان را که بخشی جدایی‌ناپذیر از جامعه اروپایی هستند را به حاشیه رانده است، سکوت کرده‌اند را یادآوری می‌کند.

از آنها می‌خواهیم نظاره‌گر پایمال شدن ارزش‌های جهانی که مدعی دفاع از آن هستند، نباشند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما