۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۲۹۶۴۸

برف و باران؛ هواشناسی استان اصفهان "هشدار نارنجی" صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، بارش برف، رخداد مه و کاهش دید و کاهش محسوس دما، کولاک برف در این استان "هشدار نارنجی" صادر کرد.
برف و باران؛ هواشناسی استان اصفهان "هشدار نارنجی" صادر کرد
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از بارش برف، رخداد مه و کاهش دید و کاهش محسوس دما، کولاک برف، گاهی وزش باد موقتی تا اواخر روز سه شنبه در مناطق نیمه جنوبی استان (جنوب -جنوب غرب- جنوب شرق ) خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال درسفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستایی، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کنند و ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها نسبت به آمادگی زمستانی و آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، آماده سازی تجهیزات برف روبی یا برف زدایی اقدام کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت:فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته با رشد ابر در مناطق جنوبی استان شروع شده و تا پیش از ظهر بارش در این مناطق آغاز خواهد شد.

محمد رضا رفیعی افزود: با توجه به صدور هشدار زرد برای بیشتر مناطق استان بجز مناطق شمالی، بارش را به‌دنبال خواهد داشت. وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای مناطق جنوبی استان ادامه داد: تشدید سامانه بارشی و بارش برف و مه آلودگی و لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مناطق پیش بینی شده است.

این کارشناس به رانندگان توصیه کرد که در سفرهای برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند. رفیعی گفت: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۱۳ درجه سانتیگراد و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: ورزنه با دمای ۱۴ و چادگان با دمای منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چرا مدارس با این سرما تعطیل نمیکنن