plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۹۶۲۴

وزیر دفاع آلمان استعفا کرد

کریستین لامبرشت وزیر دفاع زن آلمان، سرانجام پس از ماه‌ها انتقاد و جنجال وادار به استعفا شد.
وزیر دفاع آلمان استعفا کرد
بنابر گزارش آسوشیتدپرس، وزیر دفاع آلمان که در ماه‌های اخیر بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد. وزارتخانه تحت نظارت او پروژه عظیم نوسازی ارتش آلمان را هدایت می کند و بر گسترش تحویل تسلیحات به اوکراین نظارت دارد.

کریستین لامبرشت در بیانیه‌ای گفت درخواست استعفای خود را به اولاف شولتس، صدراعظم تقدیم کرده است و افزود »ماهها تمرکز رسانه‌ها بر شخصِ من»، مانع شکل‌گیری مباحثات واقعی درباره ارتش و سیاست امنیتی آلمان شده است.

او ادامه داد: «کار ارزشمند سربازان و بسیاری از افراد در وزارتخانه من باید در کانون توجه باشد.»

هنوز اطلاعاتی در مورد جایگزین احتمالی او منتشر نشده است.

این خانم 57 ساله از زمانی که شولتس در دسامبر 2021 صدراعظم آلمان شد، وزیر دفاع بوده است. منتقدان مدت‌هاست او را به عنوان فردی «فاقد درک کافی» به تصویر می‌کشیدند، اما شولتس در کنار او ایستاد و ماه گذشته وی را «وزیر دفاع درجه یک» توصیف کرد. فشار بر کریستین لامبرشت به تازگی پس از انتشار یک پیام ویدیویی جنجالی در آغاز سال نو میلادی افزایش یافت.

استعفای لامبرشت در زمان مهمی صورت می‌گیرد زیرا شولتس با فشار فزاینده‌ای مواجه است تا با موافقت با تحویل تانک‌های لئوپارد 2، گام مهم دیگری در کمک نظامی آلمان به اوکراین بردارد. در اوایل ماه جاری، آلمان موافقت کرد 40 نفربر زرهی "ماردر" و یک مجموعه موشکی پدافند هوایی پاتریوت را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

آلمان در ماه‌های اخیر از اوکراین حمایت قابل توجهی به عمل آورده از جمله تسلیحات هویتزر، توپ‌های ضد هوایی Gepard و نخستین سیستم از چهار سامانه موشکی زمین به هوا IRIS-T را در اختیار کی‌یف قرار داده است. اما منتقدان، برخی در داخل ائتلاف حاکم آلمان، مدت‌هاست از تردید لامبرشت برای افزایش کمک‌ها شکایت داشتند لامبرشت معمولاً در سایه صدراعظم قرار داشت که بیشتر اعلام‌های مهم را انجام می‌داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما