plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۲۹۴۸۶

واكنش وزارت خارجه در برابر جعل نام خلیج فارس توسط دولت عراق و اهانت فرانسه به مقدسات

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم دانستن اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات و جایگان زنان، در خصوص اقدام دولت عراق در استفاده مکرر از عنوان جعلی خلیج عربی در روزهای اخیر گفت: اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم، خلیج فارس، خلیج فارس است.
واكنش وزارت خارجه در برابر جعل نام خلیج فارس توسط دولت عراق و اهانت فرانسه به مقدسات
به گزارش ایصال نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در مورد اقدام نشریه فرانسوی گفت: پس از اعلام موضع در این باره، بیانیه ای هم منتشر کردیم و اعلام موضع رسمی داشتیم و بلافاصله بعد از این اقدام سفیر فرانسه را احضار کردیم و از طریق ایشان به دولت فرانسه ابلاغ کردیم که این اقدام توهین به مقدسات و ارزش های ملت های مسلمان بود.

وی ادامه داد: اقدام این نشریه توهین به مقدسات ما و جایگاه زنان هم بود و کشوری که مدعی است مدافع حقوق زنان است با چنین اقدام زشت به مقام زنان اهانت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: متاسفیم این نشریه در کشوری منتشر می شود که داعیه حقوق بشر را دارد و دست به چنین اقداماتی دست می زند و دست صهیونیست ها در چنین اقدامی دیده می شود و دولت فرانسه نه تنها اعلام برائت نکرد بلکه با توجیه آزادی بیان، حمایت کرد؛ما این اقدام را محکوم می کنیم و معتقدیم هم دولت ها و هم ملت های جهان لازم است نسبت به هتک حرمت ارزش های دینی و انسانی واکنش نشان بدهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد جعل نام خلیج فارس گفت: دستگاه دیپلماسی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و عدم اطلاع رسانی به معنای عدم اقدام نیست؛ خلیج فارس، خلیج فارس است و بلافاصله که از این موضوع مطلع شدیم اعتراض خود را دولت عراق اعلام کردیم و موضوع در قالب رخداد ورزشی بود شاهد اقدام وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بودیم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما