plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۲۹۴۶۵

برخورد چین با منتقدان سیاست‌های کووید در رسانه‌های اجتماعی

چین صدها حساب‌ کاربری منتقدان سیاست‌های دولت درباره شیوع کووید-۱۹ در رسانه‌های اجتماعی را به حالت تعلیق درآورد یا بست. شروع سفرهای میلیون ها چینی در سال جدید در روزهای آینده در حالی است که چین و جهان با افزایش موارد کرونا مواجه است.
برخورد چین با منتقدان سیاست‌های کووید در رسانه‌های اجتماعی
به گزارش ایصال نیوز، شرکت «سینا ویبو» (شبکه اجتماعی چینی) اعلام کرد که به ۱۲ هزار و ۸۵۴ مورد تخلف از جمله انتقاد به کارشناسان، دانشمندان و کارکنان پزشکی رسیدگی کرده و از این بین حساب کاربری هزار و ۱۲۰ نفر را به‌طور موقت یا دائم بسته است.

حزب کمونیست حاکم بر چین، از ماه گذشته به‌طور ناگهانی سیاست «کووید صفر» را رها کرد و این موضوع باعث شد تا آمار ابتلا به کرونا در این کشور به‌طور ناگهانی افزایش پیدا کند.

حزب حاکم اجازه انتقاد مستقیم را نمی‌دهد و محدودیت‌های شدیدی را برای آزادی بیان وضع کرده است.

شرکت «سینا ویبو» پنج‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای گفت: «این شرکت به افزایش بررسی‌ها و پاکسازی انواع محتوای غیرقانونی و ایجاد یک محیط اجتماعی هماهنگ و دوستانه برای اکثر کاربران ادامه خواهد داد.»

چه اتفاقاتی رخ داد؟
پیش از این انتقادها اغلب بر اجرای شدید مقررات متمرکز بود؛ از جمله محدودیت‌های مسافرتی بدون پایان که باعث می‌شد مردم برای هفته‌ها در خانه‌های خود محبوس شوند و گاهی اوقات بدون غذا یا مراقب‌های پزشکی کافی در خانه‌های خود قرنطینه می‌شدند.

مردم همچنین از این موضوع خشمگین بودند که به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش آن‌ها یا در ارتباط بودن با افراد دارای تست مثبت، مجبور بودند که در یک بیمارستان صحرایی قرنطینه شوند جایی که اغلب ازدحام بیش از حد بود و وضعیت غذا و بهداشت ضعیف ارزیابی می‌شد.
این موضوعات باعث اعتراضات خیابانی نادر در پکن و شماری از شهرها شد و درنهایت دولت از اقدامات سخت‌گیرانه عقب نشست.

طبق اطلاعیه‌ای که پنج اداره دولتی در روز شنبه منتشر کردند، چین به‌عنوان بخشی از آخرین تغییرات در این زمینه دیگر اتهامات کیفری علیه افرادی که متهم به نقض مقررات قرنطینه مرزی هستند را پیگیری نخواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است افرادی که در حال حاضر در بازداشت هستند، آزاد می‌شوند و دارایی‌های توقیف شده آن‌ها بازگردانده می‌شود.

وب‌سایت روزنامه چاینا دیلی در گزارشی درباره این اطلاعیه اعلام کرد که کاهش محدودیت‌ها «پس از بررسی همه جانبه با هدف انطباق با شرایط جدید پیشگیری و کنترل همه‌گیری انجام شده است».

سفرهای سال جدید چینی و ادامه روند افزایشی ابتلاها

 چین اکنون با افزایش موارد کرونا و بستری شدن در بیمارستان در شهرهای بزرگ مواجه است و با شروع سفرهای سال جدید چینی که قرار است در روزهای آینده آغاز شود، احتمالا این شیوع به شهرهای کوچکتر نیز می‌رسد. در حالی که پروازهای بین‌المللی همچنان کاهش می‌یابد، مقامات می‌گویند که انتظار دارند سفرهای ریلی و هوایی داخلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شود و تعداد کل سفرها به دوره تعطیلات ۲۰۱۹ و قبل از شیوع همه‌گیری کرونا نزدیک شود.

با این حال وزارت حمل و نقل چین روز جمعه از مسافران خواست تا سفرها و تجمعات را کاهش دهند و در ارتباط با افراد مسن، زنان باردار، کودکان خردسال و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای این تاکید به طور ویژه تکرار شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما