plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۲۹۴۴۲
در خطبه های نماز جمعه تهران

ابوترابی فرد: باید مراقب سخنانی که در روزهای انتخابات مطرح می‌شود باشیم

از رفتارهای درست شهید سلیمانی گفتن سخنان صدیق بود
حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید مراقب سخنان، جملات، توییت‌ها و تحلیل‌هایی که در روزهای انتخابات شنیده می‌شود و بعدا مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد و برای مردم مطالباتی ایجاد می‌کند که نه تنها برای مردم در کوتاه‌مدت دست یافتنی نیست، بلکه در میان‌مدت هم دست یافتنی نیست، باشیم.
ابوترابی فرد: باید مراقب سخنانی که در روزهای انتخابات مطرح می‌شود باشیم
به گزارش ایصال نیوز، حجت الاسلام سید حسن ابوترابی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نامه حضرت علی‌ علیه‌‌الاسلام به مالک اشتر در امر حکومت گفت:  به گمان حقیر واژه‌ها و کلماتی که علی علیه‌السلام در فرازهای بلند منشور حکمرانی به کار برده‌اند، دو اصل کلیدی دارد؛ اول اینکه سیاست برای پاسداری از حقوق انسان‌ها و جامعه انسانی است. سیاست ابزاری برای فراهم آوردن بستر تعالی انسان، توسعه انسانی، تامین نیازهای بشر، تامین نظارت انسان‌ها بر حاکمان و نقد آنان و گوش سپردن به نقد آنان به حکمرانی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: سیاست کلان‌ترین حوزه تصمیم گیری و مرجع است. حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با  نظام‌حوزه سیاسی ارتباط مستقیم دارد.

وی تاکید کرد: آن روز کره خاکی مملو از عدالت خواهد شد که امام عصر نماد علم و عدالت بر اریکه قدرت تکیه بزند و راه را برای بسط عدالت در کره خاکی هموار کند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مدیرانی که در لایه‌های قدرت قرار می‌گیرند باید در حوزه حکمت و علم در راس باشند.

وی افزود: مدیران باید در آراستگی به علم و رحمت تلاش کنند و به خدای سبحان نزدیک شوند.

ابوترابی تاکید کرد: باید مراقب سخنان، جملات، توییت‌ها و تحلیل‌هایی که در روزهای انتخابات شنیده می‌شود و بعدا مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرد و برای مردم مطالباتی ایجاد می‌کند که نه تنها برای مردم در کوتاه‌مدت دست یافتنی نیست، بلکه در میان‌مدت هم دست یافتنی نیست، باید باشیم.

وی ادامه داد: یکی از رفتارهای درست شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفتن سخنان صدیق بود، ایشان درباره پایان داعش سخنان گفتند که این اتفاق افتاد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: در جهت رسیدن به اهداف توسعه پایدار باید گفت ۱۷ هدف توسعه از سوی سازمان ملل تعریف شده است که ۴ هدف به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آلودگی هوا مرتبط است. در سال ۲۰۱۶ اعلام شد آلودگی‌هوا چهارمین عامل مرگ و میر در دنیا بوده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت آلودگی هوا هر ساله حدود ۳ هزار ۷۰۰ شهروندان تهران را قربانی می‌کند و این میزان در کل کشور حدود ۱۲ هزار نفر است. گزارشی منتشر شد که خسارت آلودگی هوا به شهروندان تهرانی ۲ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: در سیزدهم جمادی‌الثانی قرار داریم، روزی که به نام انسان ساز و تربیت کننده فاطمه ثانی حضرت ام البنین آراسته و مزین است،  شخصیتی که نمادی از کمالات مورد انتظار از یک بانوی تربیت یافته در مکتب قرآن است. این بانو مادر شهیدی همچون قمر بنی‌هاشم و یک شخصیت استثنائی است بنده گمان می‌کنم شخصیت ابولفضل العباس تحت شخصیت این بانو شکل گرفته است، او ۴ فرزند خود را تربیت کرد تا در حماسه عاشورا انسانیت،  دینداری و ولایت مداری را برای بشریت عینیت ببخشند.

خطیب این هفته نماز جمعه تاکید کرد: در حوزه تحکیم نهادهای اجتماعی،  تحکیم دولت و ملت و افزایش سرمایه اجتماعی اصولی باید باشد، اصل یکم که از نظر صاحب نظران در حوزه مسائل اجتماعی نقش برجسته‌ای در افزایش سرمایه اجتماعی ایفا می‌کند دین است. رابطه تنگا تنگ بین دین مداری، فرهنگ و سرمایه اجتماعی وجود دارد.

وی ادامه داد: عدالت دستاورد تربیت دینی است و آراستگی به عمل صالح در عرصه عمل است. سردار سلیمانی ها یکی از مهم‌ترین و کلیدی ترین ارکان افزایش سرمایه اجتماعی هستند.

ابوترابی فرد گفت: ببینید حاج قاسم سلیمانی چه دغدغه ای داشت، او دغدغه تربیت دینی و جذب حداکثری را دارد. نمی‌گویند این اصلاح‌طلب، این اصولگرا، این بی حجاب و این باحجاب است! گفتند این دختر بی‌حجاب هم دختر ماست، فقط رابطه حزب‌الهی با حزب‌ الهی معنا ندارد، این نگاهی بود که شهید سلیمانی را راهی بیابان‌های کشور‌های دیگر کرد چراکه قلبش برای همه جوانان در سراسر جهان اسلام می‌تپید. افزایش سرمایه اجتماعی باید در دستور کار قرار  گیرد و گاهی توصیه رهبر انقلاب در این مورد، مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مربی شهید سلیمانی رهبر انقلاب اسلامی است در مدرسه اوست که چنین انسان‌هایی تربیت شده‌اند، ابومهدی مهندس و سید حسن نصرالله و مبارزان یمنی تربیت یافته مکتب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند.ایلنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما