plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۹۴۳۸

عراق برای نخستین بار میزبان جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شد

عراق پس از دهه‌ها جنگ و بی‌ثباتی برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹ میلادی میزبان یک رقابت مهم ورزشی شد.شهر بصره از روز جمعه پذیرای شرکت کنندگان در مسابقات جام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حضور شش کشور کویت، عربستان، قطر، امارات عربی متحده، عمان و بحرین و نیز یمن است.
عراق برای نخستین بار میزبان جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شد
به گزارش ایصال نیوز، عراق برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹ میلادی میزبان یک رقابت ورزشی بین‌المللی شد و بر این اساس شهر بصره از روز جمعه پذیرای شرکت کنندگان در مسابقات فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

در این مسابقات که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود شش کشور کویت، عربستان، قطر، امارات عربی متحده، عمان و بحرین که پیرامون خلیج فارس واقع شده‌اند به همراه دو کشور عراق و یمن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

عراق که طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۳ میلادی به دلیل جنگ با کویت (و سرنگونی صدام) از شرکت در این تورنمنت محروم شده بود،تاکنون سه بار عنوان قهرمانی این مسابقات چند جانبه را از آن خود کرده است.

کویت به عنوان یکی از پایه‌گذاران این تورنمنت با ۱۰ قهرمانی، بیشترین افتخار را در این مسابقات کسب کرده و یمن تنها تیم حاضر در این رقابت‌ها است که تاکنون به مقام قهرمانی دست نیافته است.

این مسابقات در حالی از روز جمعه ششم ژانویه ۲۰۲۳/ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ شروع می‌شود که موفقیت خارج از زمین و کسب اعتبار حاصل از میزبانی چنین تورنمنتی، برای مسئولان ورزش و دولت عراق بسیار مهم‌تر از بدست آوردن پیروزی در میدان و فتح جام است.

تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت، در طول مسابقات با قرار گرفتن در دو گروه چهار تیمی در شهر بندری بصره واقع در جنوب عراق با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اگر بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به خوبی و با موفقیت پیش برود، بغداد ممکن است بتواند مجوز میزبانی دوباره بازی‌های خانگی در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی را از فیفا دریافت کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما