plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۹۴۳۵

طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کنبم

حکومت طالبان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، گفت: که کابل به تمام تعهدات‌اش با جهان پایبند است و هیچ گونه سندی مبنی بر اینکه از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر بکار گرفته می‌شود، وجود ندارد.
طالبان: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کنبم
به گزارش ایصال نیوز، معاون سخنگوی حکومت طلبان در واکنش به اظهارات جدید سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که هیچ‌گونه سند و شواهدی وجود ندارد که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر بکار گرفته می‌شود.

بلال کریمی همچنین با تاکید بر پایبندی به تعهدات و تعامل با همسایگان گفت: تمام قلمرو این کشور تحت کنترل حکومت طالبان است و هیچ نوع شواهد و اسنادی وجود ندارد که نشان دهد در کشور ما علیه کشورهای دیگر اقدام‌ها و فعالیت‌ها انجام می شود.

این در حالی‌ است که به تازگی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی حکومت طالبان را به عملی نکردن تعهدات‌اش متهم ساخته است.

ند پرایس، بر این باور است که حکومت طلبان تا کنون نتوانسته است تعهدات‌اش را در زمینه جلوگیری از تهدیدهای گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان را عملی کنند.

با این حال کامران امان، آگاه مسایل سیاسی می گوید که طالبان به تمام تعهدات خود عمل کرده و تا امروز هیچ تخطی و عمل ضد امنیتی علیه همسایگان و کشورهای دیگر انجام نشده است.

این گفته‌ها در حالی ابراز می شود که پس از حمله‌های تحریک طالبان پاکستانی، وزیر داخلی پاکستان در نشست شورای امنیت ملی این کشور، کابل را متهم به پشتیبانی از این گروه کرد، گفته‌های که با واکنش تند کابل رو برو شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما