plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
کد مطلب : ۲۹۳۷۱
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد

دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌‌اند

دانشگاه‌ها باید مسئول تولید مدیران فناور شوند
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌‌اند.
دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌‌اند
به گزارش ایصال نیوز، دکتر یونس پناهی در آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت اظهار داشت: امسال در ارزشیابی دانشگاه ها و  مراکز تحقیقاتی به فناوری روی آوردیم و اهمیت این مسئله موجب شد تا برای تشویق دانشگاه‌ها و هدایت آنها به این سو از دانشگاه‌های برتر فناوری تقدیر کنیم.
 
وی افزود: رشد قابل توجه ایران در فناوری یک نقطه عطف است و نشان می‌دهد هیچ راهی نداریم جز اینکه تولید را به محصول برسانیم و این محصول باید در راستای نیاز کشور باشد.
 
دکتر پناهی همچنین گفت: اینکه اکنون در حوزه فناوری در دنیا رتبه قابل قبولی داریم خوب است ولی کافی نیست و باید در سال آینده به رتبه ۳۵ دست پیدا کنیم و به مرور به نقطه‌ای برسیم که به تولید فناوری با کیفیت بالا دست پیدا کنیم.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور و دانشگاه‌ها به صورت ویژه قدردانی و تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت از مسیر ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری سلامت و رساندن ایده‌ها در زمان کوتاه به محصول و قرار دادن آنها در اختیار مردم و جامعه میسر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید مسئول تولید مدیران فناور شوند تا امید داشته باشیم توانایی پاسخگوی به مردم و نیاز کشور را داریم.
 
دکتر پناهی با اشاره به دستور وزیر بهداشت در پاییز سال گذشته، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سال گذشته اجرای طرح 8 ماده ای شامل تقویت و ارتقا کمی و کیفی پژوهش های کاربردی و بنیادی در راستای پاسخگویی به نیازها جامعه در عرصه سلامت در جهت دست یابی به مرجعیت علمی را بر عهده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار داد و اکنون با برگزاری این رویداد خوشحال هستیم، دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل جدیدی شده‌اند و ما باید برای توسعه فناوری از آنها حمایت کنیم.
 
گفتنی است آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت با حضور دکتر پورحسینی مشاور وزیر و مدیر کل  حوزه وزارتی و معاونان درمان و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما