plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۲۹۳۱۸
وارونگی زمستان سرد، تنفس نصف جهان را به زحمت انداخت

آموزش در مدارس و دانشگاه‌های اصفهان برای دو روز غیرحضوری شد

اصفهان در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار دارد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی مناطق ششگانه آموزش و پرورش استان بدلیل آلودگی هوا، در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی بصورت غیرحضوری تشکیل خواهد شد.
آموزش در مدارس و دانشگاه‌های اصفهان برای دو روز غیرحضوری شد
به گزارش ایصال نیوز، منصور شیشه‌فروش، روز یکشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان افزود: بر اساس تصمیم این کمیته که بصورت مستمر در حال برگزاریست، بدلیل استمرار شرایط آلودگی هوا، ریزش هوای سرد و سنگین، پایداری جو و وارونگی دما، همه مقاطع تحصیلی مناطق آموزش و پرورش در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، بُرخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف‌آباد، زرین‌شهر، فولادشهر، سجزی، کاشان و آران و بیدگل در ۲ روز یاد شده بصورت غیرحضوری تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و آموزش استثنایی در این مناطق در روزهای ذکر شده تعطیل خواهند بود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: با این حال، طبق برنامه‌ریزی زمان بندی شده آموزش و پرورش، امتحانات دوره اول و دوم متوسطه برگزار خواهد شد.

وی گفت: به منظور کاهش ترافیک و انتشار آلاینده‌های خودروها، طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در محدوده ترافیکی شهر اصفهان طی ۲ روز مذکور از درب منزل و از ساعت ۸ الی۱۳ و ۱۶ الی ۲۱ اعمال خواهد شد.

پیشتر نیز کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، برگزاری کلاس‌ها در مدارس دوره‌های اول و دوم ابتدایی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در روز جاری(یکشنبه) را بصورت غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش دبستانی‌های این دو شهرستان‌ را تعطیل اعلام کرده بود.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده است تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما