plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۹۳۰۰
در میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری

ناصر کنعانی: حاج قاسم برای کشور قدرت ملی تولید کرد/دیدیم که شهادت سردار سلیمانی چگونه قدرت ساز شد

حیات حاج قاسم وحدت ساز و قدرت ساز بود
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حاج قاسم در حوزه ملی، حول منافع ملی اجماع ساز بود و توان قدرت سازی برای کشور داشت و شخصیتی فرا حزبی و فرا جناحی بود، تصریح کرد: «حاج قاسم» در واقع سرباز نظام، ملت و کشور بود و در حوزه بین المللی نشان داد می‌تواند برای جهان اسلامی و جبهه فراگیر مقاومت قدرت سازی کند.
ناصر کنعانی: حاج قاسم برای کشور قدرت ملی تولید کرد/دیدیم که شهادت سردار سلیمانی چگونه قدرت ساز شد
به گزارش ایصال نیوز، ناصر کنعانی روز شنبه در «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: شخصیت حاج قاسم، شخصیت چند بعدی است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شخصیت چند بعدی و مکتب ایشان قابل مطالعه است و انصافا می‌شود مکتب حاج قاسم، مرام، اخلاق و رویکردحاج قاسم، نبرد و صلح حاج قاسم و سیاست و مذاکره حاج قاسم را مطالعه کرد و آن را به عنوان الگو مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، یکی از وجوه شخصیتی حاج قاسم را توان منحصر به فرد وی در تولید قدرت عنوان کرد و گفت: حاج قاسم توان تولید قدرت ملی و بین المللی برای جهان اسلام و جبهه مقاومت را داشت و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم درعین واحد می‌تواند شخصیتی ملی و شخصیتی امتی باشد. یعنی کشوری بودن تنازعی با جهانی بودن ندارد.

وی ادامه داد: حاج قاسم در حوزه ملی، حول منافع ملی اجماع ساز بود و توان قدرت سازی برای کشور داشت و شخصیتی فرا حزبی و فرا جناحی بود و در واقع سرباز نظام، ملت و کشور بود و در حوزه بین المللی نشان داد می‌تواند برای جهان اسلامی و جبهه فراگیر مقاومت قدرت سازی کند.

کنعانی با بیان اینکه حیات حاج قاسم وحدت ساز و قدرت ساز بود، یادآور شد: شهادت ناجوانمردانه ایشان هم که مصادق بارز تروریسم سازمان یافته دولتی بود هم قدرت ساز شد که نشان از ویژگی بارز ایشان در قدرت سازی و اجماع سازی دارد. همچنین نشان از ناکام گذاشتن طراحی نظام سلطه دارد که حاضر شدند حداکثر هزینه را بپردازند و ایشان را آشکارا ترور کرده و از اعتبار نداشته خود مایع بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم سلیمانی، دیگر برای نظام سلطه قابل تحمل نبود، اظهار داشت: همه دیدیم که شهادت و تشییع پیکر شهید سلیمانی چگونه قدرت ساز شد. چرا که در تاریخ نداریم که یک نظامی این میزان محبوبیت ملی و فراملی برای خود ایجاد کند و حجم کثیری از ملت‌های مختلف در تشییع پیکر قطعه قطعه این شهید شرکت کنند.

کنعانی ادامه داد: ابعاد وجودی و شخصیتی این شهید بزرگ همچنان برای جبهه مقاومت تولید قدرت می‌کند و در بخش های مختلف ژئوپلیتیک منطقه ساری و جاری است و قطعا با شخصیت با اخلاصی که ایشان داشت، روز به روز برکات این شهید در حوزه ملی،‌ فرا ملی، منطقه‌ای و بین المللی تجلی و ظهور بیشتری خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حاج قاسم چهره بین المللی مقاومت است و هم اکنون هم آثار این چهره بین المللی را در جبهه مقاومت می‌بینیم.العا لم 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما