plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۲۹۲۱۹

کاهش شدید قیمت گاز در اروپا

قیمت گاز در اروپا با توجه به آب و هوای مطبوع فعلی در این قاره، همچنان رو به کاهش است.
کاهش شدید قیمت گاز در اروپا
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس داده های بورس ICE لندن، در جریان معاملات امروز چهارشنبه 28 دسامبر، معاملات آتی برای ماه ژانویه در هاب TTF با 4.28 درصد کاهش به قیمت 837 دلار در هر هزار متر مکعب بسته شدند.

این قیمت از ساعت 12 ظهر به وقت مسکو، به 853 دلار افزایش یافت. با این حال این رقم به طور قابل توجهی کمتر از زمان مشابه سال قبل است که گاز به قیمت بیش از هزار دلار در هر هزار متر مکعب معامله می شد.

قیمت گاز علاوه بر معاملات آتی ژانویه، در قراردادهای سه ماهه اول سال 2023 نیز رو به کاهش است. سرمایه‌گذاران دیگر به افزایش شدید قیمت‌ها اعتقاد ندارند، بنابراین تحویل‌ها را در سطح 900 دلار قرارداد می‌کنند.

علاوه بر آب و هوای گرم، میزان رکورد ذخایر زیرزمینی گاز در اروپا که سطح آن در روزهای اخیر حتی در حال افزایش بوده و بالا رفتن شدید تولید برق در نیروگاه های بادی ، باعث کاهش قیمت گاز شده است.

به گفته پیش بینی ها، هفته آینده نیز بسیار گرمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود، بنابراین سطح ذخایر گاز ممکن است بازهم بیشتر افزایش یابد.

پیش از این، در شرایطی که صادرات گاز روسیه به میزان یک چهارم در سال 2022 کاهش یافته بود، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، آمادگی گازپروم را برای از سرگیری عرضه از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا اعلام کرد. به گفته وی، این مسیر آماده کار است، اما کار آن به دلایل سیاسی متوقف شده است.اسپو تنیک 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما