plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۹۰۹۹
در نشست تشریح جزییات برنامه تشییع پیکر ۱۳ شهید گُمنام در اصفهان

سرهنگ رضایی: پیکرهای شهدای گمنام در ۱۳ نقطه استان اصفهان تشییع و خاکسپاری خواهد شد

حضور شهدای گمنام، امتداد ماموریت آنها در جبهه‌هاست
مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان با بیان اینکه پیکرهای شهدای گمنام در ۱۳ نقطه استان اصفهان تشییع و خاکسپاری خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس مجوز صادر شده از تهران، این شهدا در محل گروه موشکی ۱۵ خرداد، ملک شهر، مجتمع شهید کشوری، سپاه صاحب الزمان(عج) ، مجتمع اداری امیرکبیر، شهر نیاسر کاشان، روستای نشلج کاشان، اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم، شهر گلدشت نجف آباد، شهر سجزی کوهپایه، اردوگاه شهدای دُرچه، پادگان شهید وطن پور و مجموعه استانداری به خاک سپرده می شوند.
سرهنگ رضایی: پیکرهای شهدای گمنام در ۱۳ نقطه استان اصفهان تشییع و خاکسپاری خواهد شد
به گزارش ایصال نیوز، سرهنگ پاسدار محمد رضایی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه تشییع پیکر شهدای گمنام در استان در قالب چهار بازه زمانی برنامه‌ریزی شده است، افزود: در مرحله نخست که از ۲۵ آذر آغاز شده است و تا پنج دی ماه ادامه دارد، پیکر چهار شهید در شهر اصفهان و ۹ شهید دیگر در شهرستان‌ها در برنامه‌ای با عنوان "دید و بازدید شهدایی"، زینت بخش مدارس، دانشگاه‌ها و هیات‌های مذهبی است.

وی با بیان‌اینکه مرحله دوم تشییع پیکر شهدا در روزهای ۵ و ۶ دی خواهد بود، افزود: عصر روز دوشنبه پنج دی تا نماز مغرب و عشاء برنامه موسوم به "وداع با شهدا" در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان برگزار خواهد شد.

سرهنگ رضایی به جزیبات مرحله سوم برنامه تشییع شهدای گمنام در اصفهان اشاره و بیان کرد: روز سه‌شنبه ۶ دی همزمان با سراسر کشور و مُقارن با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکرهای شهدای گمنام در شهر اصفهان از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا تشییع خواهد شد.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان ادامه داد: از ظهر سه‌شنبه تا شامگاه چهارشنبه هفت دی مردم شهرستان‌های استان بر اساس برنامه زمان بندی میزبان کاروان شهدای گمنام خواهند بود.

وی افزود: کاروان شهدا شامگاه پنجشنبه هشت دی و روز جمعه ۹ دی که روز بصیرت نامگذاری شده است، به ترتیب در امامزاده ابراهیم دولت آباد و شهرستان شاهین شهر حضور خواهد داشت.

رضایی ادامه داد: روز ۱۳ دی که روز مقاومت نامگذاری شده است، همزمان با سالروز شهادت "حاج قاسم سلیمانی" و بدلیل دوستی دیرینه او با "شهید احمد کاظمی"، پیکرهای شهدای گمنام در شهرهای نجف آباد، تیران و چادگان تشییع خواهد شد.

سرهنگ رضایی اضافه کرد: شامگاه ۱۳ دی حوالی ساعت یک و نیم بامداد، همزمان با لحظه شهادت "حاج قاسم سلیمانی"، کاروان شهدای گمنام تا اذان صبح در جوار آرامگاه او در کرمان خواهد بود.

مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان، در باره مرحله پایانی برنامه تشییع شهدای گمنام در اصفهان افزود: در روزهای ۱۵ و ۱۶ دی همزمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) که روز "مادران شهدا" نیز نامگذاری شده است، پیکرهای شهدای گمنام در ۱۳ نقطه استان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

به گفته وی، بر اساس مجوز صادر شده از تهران، این شهدا در محل گروه موشکی ۱۵ خرداد، ملک شهر، مجتمع شهید کشوری، سپاه صاحب الزمان(عج) ، مجتمع اداری امیرکبیر، شهر نیاسر کاشان، روستای نشلج کاشان، اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم، شهر گلدشت نجف آباد، شهر سجزی کوهپایه، اردوگاه شهدای دُرچه، پادگان شهید وطن پور و مجموعه استانداری به خاک سپرده می شوند.

حضور شهدای گمنام، امتداد ماموریت آنها در جبهه‌هاست

مدیر بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: تشییع پیکر شهدای گمنام پس از رخداد حوادث تلخ اخیر در کشور، نمود یک حقیقت مهم است و آن اینکه هرگاه نیاز مُبرم به شهدا و راه و مسلک آنها داریم حضورشان یک نشانه و ادامه ماموریت آنها در جبهه‌هاست.

رضایی افزود: دشمن با طراحی توطئه‌های اخیر بدنبال تغییر رفتار مردم و مسوولان بود اما این فتنه‌گری با هوشیاری و بصیرت ملت ما خاموش شد.

وی تصریح کرد: شهدا باید به الگوی شاخص و بی‌بدیل تبدیل شوند و این مساله که جوانان در ماه‌های اخیر تحت تاثیر برخی افراد نالایق قرار گرفتند، نمود کم‌کاریِ فرهنگی و اعتقادی است.

رضایی افزود: حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و تحقق تمدن نُوین اسلامی نیازمند الگوگیری از شهداست.

استان اصفهان بیش از ۲۳ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما